اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قاری انگلیسی شرکت‌کننده در چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان:

استعدادهای قرآنی جوانان در رقابت‌های بین‌المللی شکوفا می‌شود

خبرگزاری فارس: قاری انگلیسی شرکت‌کننده در چهارمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان در تبریز این رقابت‌ها را فرصتی برای کشف و شکوفا شدن استعدادهای قرآنی جوانان مسلمان دانست.

استعدادهای قرآنی جوانان در رقابت‌های بین‌المللی شکوفا می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، محمد العاید اظهار کرد: این رویداد عظیم، جوانان و دانشجویان مسلمان از کشورهای مختلف جهان را گرد هم می‌آورد و فرصتی فراهم می‌کند تا استعدادها و توانایی‌های قرآنی خود را به نمایش بگذارند.

وی فراهم آوردن زمینه‌ای برای تعامل میان دانشجویان شرکت‌کننده را نیز از برکات مسابقات قرآنی دانشجویان مسلمان عنوان کرد.

این قاری انگلیسی در ادامه گفت: من پیش از این انگیزه‌ای برای حفظ قرآن نداشتم، چون تصور می‌کردم برای این کار باید از سنین پایین آغاز کرد؛ ولی در این مسابقات با حافظانی از کشورهای مختلف آشنا شدم که حفظ قرآن را از سن 21 یا 22 سالگی آغاز کرده و موفق به حفظ کل قرآن شده‌اند. این مسئله به من انگیزه داد تا پس از بازگشت به انگلستان برای حفظ قرآن اقدام کنم.

وی در مورد نحوه انتخاب خود برای شرکت در رقابت‌های تبریز گفت: از طریق مرکز اسلامی انگلیس و پس از شرکت در یک دوره مسابقه انتخابی و کسب رتبه اول در آن، به عنوان نماینده انگلستان عازم ایران شدم.

العاید سپس به نحوه یادگیری قرائت قرآن پرداخت و گفت: من از سنین پایین یادگیری زبان عربی و قرائت قرآن را شروع کردم و پس از حدود چهار سال به سطح قابل قبولی از قرائت رسیدم.

العاید افزود: در این سال‌ها تمرین‌های زیادی برای بهبود و ارتقای سطح تلاوت خود انجام داده‌ام و تجربه زیادی کسب کرده‌ام.

شرکت‌کننده 20 ساله انگلیسی تأکید کرد: البته تنها شرکت در جلسات قرآن برای یادگیری تلاوت و پیشرفت در آن کافی نیست، بلکه داشتن انگیزه و استعداد کافی و صدای خوب جزو ملزومات این امر است، همچنین، قاری برای رسیدن به سطح مطلوب باید تمرین زیادی داشته باشد و از یادگیری لذت ببرد نه اینکه تمرین و یادگیری تلاوت را به عنوان یک کار دشوار در نظر بگیرد و آن را برای رفع تکلیف انجام دهد.

وی در ادامه گفت: من در آغاز یادگیری خود بیشتر به تلاوت‌های استاد منشاوی گوش می‌کردم و بعد از مدتی از تلاوت‌های اساتید دیگر مثل شحات انور، محمد عمران و عبدالباسط هم بهره بردم. البته از قرائت محمد عمران بیش از بقیه لذت می‌برم، چون بسیار زیباست و از آنجایی که این استاد قرائت نابیناست، تصور می‌کنم تلاوت او مستقیماً از قلبش سرچشمه می‌گیرد.

العاید در پاسخ به سئوالی درباره مقایسه میان قاریان ایرانی و مصری گفت: قاریان هر دو کشور تلاوت‌های بسیار زیبایی دارند، البته در مصر قرائت قرآن یک فرهنگ و سنت است و رواج زیادی دارد؛ به‌طوری‌که وقتی از یک شیخ مصری سخن به میان می‌آید، نخستین چیزی‌که ناخودآگاه به ذهن می‌آید نام قاریان برجسته این کشور است.

این دانشجوی مهندسی شیمی همچنین به جلسات آموزش قرآن در مرکز اسلامی انگلیس پرداخت و گفت: افراد مختلفی از مذاهب و ملیت‌های گوناگون در جلسات قرآنی این مرکز شرکت می‌کنند و به یادگیری قرائت قرآن می‌پردازند. شیوه کار به این صورت است که هر کدام از قرآن‌آموزان بخشی از قرآن را تلاوت می‌کند و سپس استاد نکات لازم را مطرح کرده و اشکالات او را گوشزد می‌کند.

وی نحوه برگزاری مسابقات قرآن دانشجویان و سطح شرکت‌کنندگان را خوب توصیف و اظهار امیدواری کرد، بتواند رتبه خوبی در این رقابت‌ها کسب کند.

انتهای پیام/و30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول