اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

غرب به بهانه آزادی بیان احساسات مسلمانان دنیا را جریحه‌دار کرد

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید قم با محکوم کردن توهین به پیامبر گرامی اسلام گفت: غربی‌ها که امروز در دنیا رسوا شده‌اند به بهانه آزادی بیان احساسات مسلمانان را جریحه‌دار کردند.

غرب به بهانه آزادی بیان احساسات مسلمانان دنیا را جریحه‌دار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حضرت آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی پیش از ظهر امروز در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم در سخنانی ضمن محکوم کردن مجدد ساخت و انتشار فیلم موهن درباره شخصیت پیامبر گرامی اسلام تاکید کرد: متاسفانه این فیلم دارای صحنه‌های بسیار زشت بوده که دیدن آن نیز مشمئز کننده است ولی متاسفانه مفهوم این فیلم درباره پیامبر گرامی اسلام بسیار زشت و نادرست است.

وی با اشاره به اینکه در این فیلم تصویر بسیار نادرستی از پیامبر و صحابه ایشان نشان داده شده است تاکید کرد: سازندگان این فیلم وقاحت و اهانت را به اوج خود رسانده‌اند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه مسلمانان دنیا عکس‌العمل جدی و قاطعانه‌ای در برابر هتک حرمت نبی مکرم اسلام داشتند تاکید کرد: در مقابله با این اقدام موهن انسجام و وحدت مطلوبی بین فرق اسلامی شکل گرفت و همه یک صدا این اهانت را محکوم کرده و نسبت به آن اعتراض کردند.

وی با اشاره به اینکه امروز آبروی سازندگان این فیلم و حامیان آنها در دنیا رفته است خاطر نشان کرد: غربی‌ها و دست‌اندرکاران این پروژه به بهانه آزادی بیان احساسات مسلمانان را جریحه‌دار کردند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی با اشاره به اینکه غربی‌ها علت این اقدام را آزادی بیان عنوان کرده‌اند گفت: یک سیاست‌مدار آمریکایی گفته بود که ما سفیر خود در لیبی را قربانی آزادی بیان کردیم، آیا اهانت به مقدسات و هتاکی به پیامبر(ص) و آتش زدن قرآن آزادی بیان است؟

وی با اشاره به اینکه در غرب تامل کردن و سخن گفتن درباره مسئله هولوکاست ممنوع است افزود: آیا بیان چنین توهینی به برترین شخصیت عالم آزادی بیان است؟

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد:‌ آیا آزرده خاطر کردن یک و نیم میلیارد مسلمان آزادی بیان نام دارد؟ اهانت به مقدسات آسمانی به بهانه آزادی بیان نشأت گرفته از یک فرهنگ منحط است.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی تصریح کرد:‌ آمریکایی‌ها هنوز این اقدام موهن را محکوم نکرده‌اند و این مسئله نفرت عمومی فراگیری نسبت به سیاست‌های غرب را در دنیا ایجاد کرد.

وی با اشاره به اینکه مسلمانان باید از این مسئله درس عبرت بگیرند یادآور شد: غربی‌ها حمله‌کنندگان به سفارت آمریکا در لیبی را وحشی نامیده‌اند، شما وحشی هستید که با توهین به پیامبر گرامی اسلام احساسات میلیون‌ها مسلمان را جریحه‌دار کرده و موجب بروز این مسائل شده‌اید.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول