اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بی‌توجهی در اطلاع‌رسانی به شهروندان

شیر یا خط شهرداری در بستر رودخانه قم

خبرگزاری فارس: در کنار همه اقدامات مثبت انجام شده در محور رودخانه از سوی شهرداری، تغییرات متعدد در نحوه استفاده از پارکینگ‌های طراحی شده در حاشیه مسیر رودخانه زائران، مسافران و مردم را با مشکلات عدیده و سردرگمی روبه‌رو کرده است.

شیر یا خط شهرداری در بستر رودخانه قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم هر زائری که یک بار گذرش به شهر قم افتاده و به زیارت بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت نائل شده باشد، حتما از مسیر بستر رودخانه عبور کرده و یا به دلیل کمبود جای پارک خودرو در داخل شهر، خودروی خود را در این محل پارک کرده است.

بستر رودخانه قم امروز به یکی از شریان‌های اصلی شهر تبدیل شده و علاوه بر اینکه بخشی از بار ترافیکی خودروهای شهروندان قمی را به دوش می‌کشد، مسیر اصلی تردد زائران نیز به شمار می‌رود.

در این محل انواع و اقسام طرح‌های مختلف اجرایی شده و از منوریل می‌توان به عنوان مهم‌ترین طرحی که پایه ستون‌های آن در مسیر رودخانه واقع شده یاد کرد.

شهرداری قم نیز با توجه به اهمیت این محور طرح‌های مختلفی را به اجرا درآورده و تلاش کرده با زیباسازی‌های محیطی، افزایش فضای سبز، ارائه امکانات رفاهی و خدماتی شرایط مطلوبی را برای خدمت‌رسانی به زائران و مسافران فراهم کند.

از سوی دیگر مسیر بلوار بستر رودخانه نیز که سال‌ها مورد بی‌توجهی شهرداران قبلی قرار گرفت در دوران مدیریت جدید به شکل خوبی بهسازی شد.

اما در کنار همه اقدامات مثبت انجام شده در این محور، تغییرات متعدد درباره نحوه استفاده از پارکینگ‌هایی طراحی شده در حاشیه مسیر رودخانه زائران و مسافران را با مشکلات عدیده روبه‌رو کرده است و از سوی دیگر نیز مردم قم هم که هر بار قصد استفاده از این مسیر را دارند تا فارغ از ترافیک شهری به سرعت به مقصد خود برسند دچار دردسرهای جدید و سردرگمی می‌شوند.

در آخرین اقدام صورت گرفته در این زمینه شهرداری قم رمپ ورودی و خروجی به داخل رودخانه را به دلیل تغییر در طراحی پارکینگ مسدود کرد تا بسیاری از شهروندان که برای تردد روزانه خود از ورودی جنوبی وارد این محور می‌شدند به دردسر گرفتار شده و علاوه بر سردرگمی بر ترافیک این مسیر نیز بیفزایند.

جا داشت مسئولان شهرداری با نصب یک بنر چند هزار تومانی این اقدام را به اطلاع مردم می‌رساندند و در تعیین مسیر به شهروندان کمک می‌کردند.

===============

یادداشت: سید جواد اشرفی

===============

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول