اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی نمایندگان ارسباران برای یاری زلزله‌زدگان صورت گرفت

طرح 2 فوریتی با 21 بند مورد نیاز در مجلس

خبرگزاری فارس: نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با طرحی 2 فوریتی که 21 بند دارد به یاری زلزله‌زدگان می‌شتابد.

طرح 2 فوریتی با 21 بند مورد نیاز در مجلس

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، عباس فلاحی بعد از ظهر امروز در جمع مردم اهر، یکی از دغدغه‌های جدی نمایندگان مجلس را ارائه خدمات مناسب به زلزله‌زدگان اعلام کرد.

وی افزود: نمایندگان ارسباران و مناطق زلزله‌زده با تهیه طرحی دو فوریتی متشکل از 21 بند مورد نیاز و کارشناسی شده برای طرح در مجلس و تصویب آن تمهیدات ویژه‌ای را برای مناطق زلزله‌زده تدارک دیده‌اند.

فلاحی با تشریح این طرح گفت: این طرح پس از تلاش‌های شبانه‌روزی نمایندگان با همکاری مسئولان منطقه نیازهای اساسی، موانع و راهکارهای لازم برای تسریع در امر کمک‌رسانی در زمینه‌های مختلف به آسیب‌دیدگان از زلزله اخیر تدارک دیده شده است.

وی تصریح کرد: پس از کار کارشناسی شده و تأیید کمیسیون عمران مجلس و ارائه گزارش‌های لازم به رئیس مجلس و ارائه گزارش در صحن علنی مجلس، این طرح هفته آینده در صحن مجلس ارائه خواهد شد که امیدواریم با تصویب به موقع آن شاهد تسریع در روند اجرایی امور مربوط به زلزله‌زدگان باشیم.

فلاحی گفت: در قسمتی از این طرح معافیت مالیاتی، ارائه تمهیدات ویژه در امر ساخت و ساز روستایی و شهری، خدمت سربازی، حذف 20 درصد پیشرفت در ارائه تسهیلات به شهرهای زلزله‌زده و بررسی نیازهای کارشناسی شده منطقه از جمله این طرح است.

وی تصریح کرد: امیدواریم با تصویب به موقع این طرح بتوانیم قسمتی از آلام مصیبت‌دیدگان از این زلزله را تسکین بخشیم.

این نماینده مجلس، پیشرفت روند اجرایی ساخت اماکن مسکونی و دامی را با وجود تلاش‌های انجام شده خیلی کند اعلام کرد.

وی افزود: امیدواریم با هماهنگی‌های انجام شده در روند اجرایی بازسازی تسریع شود.

فلاحی گفت: متأسفانه در بخش اماکن دامی نیز عملیات اجرایی و ساخت آنها از پیشرفت مناسبی برخوردار نیست و مردم از این روند ناراضی هستند.

وی تصریح کرد: امیدواریم با اتخاذ تدابیر لازم در روند اجرایی این طرح‌ها، زمینه رفاه و آسایش زلزله‌زدگان فراهم شود.

نماینده اهر هریس و هیئت همراه به اتفاق نمایندگانی از سوی رئیس مجلس از روستاهای زلزله‌زده اهر و هریس که صددرصد آسیب دیده‌اند، بازدید کرده و از نزدیک مسائل و مشکلات روستاییان را مورد بررسی قرار دادند. 

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول