اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان‌شرقی خبر داد

اتمام آواربرداری از 70 درصد مناطق‌ زلزله‌زده اهر، هریس و ورزقان

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان‌شرقی از اتمام آواربرداری در 70 درصد مناطق زلزله‌زده اهر، هریس و ورزقان خبر داد.

اتمام آواربرداری از 70 درصد مناطق‌ زلزله‌زده اهر، هریس و ورزقان

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، احمد علیرضابیگی بعدازظهر امروز در بازدید از مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: آب و هوای نامساعد در شرایط فعلی مشکلاتی در اقدامات عمرانی ایجاده کرده که با وجود این شرایط، سعی می‌کنیم آواربرداری زودتر به اتمام  برسد.

وی با بیان اینکه تقریباً 70 درصد آواربرداری به اتمام رسیده است، گفت: تلاش ما این است که زودتر مکان‌های انباری در نظر گرفته شده  بهینه‌سازی شود که اگر چادرها در این شرایط جوابگو نباشند از این محل‌ها به عنوان مکان مسکونی استفاده کرد تا از این شرایط عبور کنیم.

مسعود محمدیان، رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی نیز در این بازدید گفت: زلزله اخیر استان آذربایجان‌شرقی به میزان 198 میلیارد تومان در حوزه کشاورزی خسارت وارد کرده است که با این حال هیچ مانعی به آغاز کشت پاییزه وجود ندارد.

وی اولویت نخست جهادکشاورزی پس از وقوع زلزله را احشام اعلام کرد و افزود: پس از وقوع این زمین‌لرزه ضمن درمان و واکسیناسیون رایگان دام، سریعاً 9 هزار مترمربع از اراضی سمپاشی و ضدعفونی شد و بلافاصله پس از این مهم در 93 هزار مترمربع به صورت موقت حصارکشی صورت گرفت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌شرقی درباره نگهداری احشام در اماکن سرپوشیده گفت: برای این منظور به دامداران مناطق زلزله‌زده با تشکیل پرونده پنج میلیون تومان وام بازسازی و همچنین سه میلیون تومان وام بلاعوض اهدا می‌شود.

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول