اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی:/۱

مادر شهیدان فاطمی پیرو راستین ولایت فقیه بود

خبرگزاری فارس: دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در ارتباط با اهمیت تجلیل از مقام مادر شهیدان فاطمی‌ گفت: پیروی از ولایت فقیه مادر شهیدان فاطمی را به یک اسوه و الگو تبدیل کرد.

مادر شهیدان فاطمی پیرو راستین ولایت فقیه بود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله محسن اراکی در مراسم بزرگداشت سالگرد ارتحال مادر شهیدان فاطمی گفت: هر کسی که می‌خواهد برای خود دینی برگزیند، باید نسبت به آن دین ایمان داشته باشد. خداوند در این رابطه ایمان انسان‌هایی که به ولایت پیامبران ایمان نداشته باشند را باطل دانسته و این مسئله نشان از اهمیت این موضوع دارد.

وی در ادامه افزود: خداوند در ارتباط با پیروی از پیامبر و قبول ولایت ایشان، به زمان خاصی اشاره ندارد و منظور این نیست که تنها افرادی که در زمان پیامبر زندگی می‌کرده‌اند، ملزم به پذیرش ولایت پیامبر هستند.

اراکی اذعان کرد: پس از رحلت حضرت محمد (س) به عنوان آخرین پیامبر خداوند، جانشینان ایشان که همان امامان معصوم علیهم السلام هستند، معرفی شدند.

رئیس مجمع اندیشه اسلامی قم بیان داشت: در زمان امامان نیز ملاک ایمان این است که انسان ولایت ایشان را پذیرفته و آنها را در مسایل و مشکلات خود حکم قرار دهند.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در ادامه در ارتباط با ولایت جانشینان پیامبر بر مؤمنین تاکید کرد: تا زمانی که امام معصوم علیه السلام به عنوان جانشین خدا بر روی زمین و نایب رسول خدا وجود داشته باشد ولی و صاحب‌الامر مردم در روی زمین خواهد بود.

اراکی ولایت فقیه را استمرار ولایت جانشینان پیامبر معرفی کرد و گفت: اما در زمان غیبت امام زمان (عج) نایب ایشان سرپرست مردم به حساب آمده و مردم باید از ایشان پیروی کنند.

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی افزود: بحث ولایت فقیه و حقانیت ولایت فقیه را نیز می‌توان از همین موضوع تبیین کرد. اگر در غیبت کبری، امام زمان غایب هستند، ولی فقیه به عنوان نایب ایشان عهده‌دار امور مردم خواهد بود.

وی بیان کرد: مردم باید نسبت به پذیرش این ولایت اصرار ورزیده و ایمان خود را به وسیله پذیرش ولایت فقیه و رهبری ولی فقیه حفظ و تقویت کنند.

رئیس مجمع اندیشه اسلامی قم در ارتباط با اهمیت تجلیل از مقام مادر شهیدان فاطمی‌ گفت: پیروی از ولایت فقیه مادر شهیدان فاطمی را به یک اسوه و الگو تبدیل کرد.

وی تصریح کرد: ایشان به معنای واقعی کلمه ایمان خود را به وسیله اعتقاد قلبی به ولایت ولی فقیه حفظ کرد.

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی اظهار کرد: برای ترویج فرهنگ پذیرش ولایت فقیه در جامعه باید اقدام به نگارش مسائل مرتبط با این افراد در قالب‌های شعر و داستان کرد و باید شخصیت این افراد برای مردم بازگو شود.

اراکی افزود: تمام مادران شهدا، از درجه و اعتبار بالایی نزد خداوند برخوردار هستند و ما ملزم به احترام به این بزرگواران هستیم.

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: این بانوی بزرگوار در سال‌های قبل از انقلاب اسلامی با رشادت و بزرگی که از خود نشان دادند، به همراه خانواده خود با رژیم ظالم شاهنشاهی مبارزه می‌کردند و گوش به فرمان ولی فقیه زمان خویش امام خمینی (ره) بودند.

وی بیان داشت: ایشان در آن زمان یکی از پسرانشان را فدای انقلاب کرد، اما با این اوصاف باز هم دست از حمایت از انقلاب اسلامی ایران برنداشت.

رئیس مجمع اندیشهٔ اسلامی قم بیان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و در طول هشت سال دفاع مقدس نیز این بانوی بزرگوار دست از حمایت از انقلاب اسلامی ایران برنداشت و با فدا کردن پسر دیگرش رسالت خود را در زمینه حمایت از انقلاب تکمیل کرد.

اراکی اهمیت کار مادران شهدا را در راستای فعالیت‌های حضرت زینب کبری سلام الله علیها دانست و گفت: زمانی که نام این بانوی بزرگ برده شده و سختی‌ها و مصایبی که این بانوی بزرگوار تحمل کردند بیان می‌شود، ناخودآگاه انسان به یاد بزرگ بانوی صحرای کربلا می‌افتد.

انتهای پیام/ب10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول