اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

اوباما و نتانیاهو همزمان در نیویورک نیستند تا دیدار داشته باشند

تلاش کاخ سفید برای کم اهمیت نشان دادن اختلافات آمریکا و اسرائیل درباره ایران

خبرگزاری فارس: بدنبال انتشار خبر ممانعت اوباما از دیدار با نتانیاهو، سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در تلاش برای کم اهمیت جلوه دادن اختلافات سران دو کشور، گفت که اوباما و نتانیاهو همزمان در نیویورک نخواهند بود تا دیدار کنند.

تلاش کاخ سفید برای کم اهمیت نشان دادن اختلافات آمریکا و اسرائیل درباره ایران

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری عبری زبان «عاروتص شوع»، درحالیکه روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در خبری از تشدید اختلاف مقامات آمریکایی و اسرائیلی و بدنبال آن اقدام کاخ سفید در رد درخواست ملاقات «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی با «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا خبر داده است، اما کاخ سفید گزارش های رسیده مبنی بر اینکه اوباما از دیدار با نتانیاهو به دلیل اختلاف آنها بر سر موضوع برنامه هسته ای ایران ممانعت کرده است را رد و اعلام کرد که دلیل عدم ملاقات اوباما و نتانیاهو این بوده است که این دو به طور همزمان در نیویورک نخواهند بود تا با یکدیگر دیداری داشته باشند.

بر اساس این خبر، «تامی ویتور» سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا روز گذشته (سه شنبه) در جریان جلسه افتتاحیه انجمن مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک در واکنش به این گزارش ها،‌ در قالب ایمیلی به خبرگزاری «بلومبرگ» اعلام کرد: آنها (اوباما و نتانیاهو) به طور همزمان در شهر نخواهند بود.

ویتور در ادامه اعلام کرده است: اوباما و نتانیاهو در تماس مکرر با یکدیگر هستند و نتانیاهو با «هیلاری کلینتون» وزیر امور خارجه و سایر مقامات ارشد آمریکایی در جریان سفرش دیدار خواهد داشت.

تلاش کاخ سفید برای کم اهمیت نشان دادن اختلاف آمریکا و اسرائیل در شرایطی گزارش می شود که یک مقام آگاه اسرائیلی اعلام کرده که در واکنش به درخواست نتانیاهو برای دیدار با رئیس جمهوری آمریکا، به رژیم اسرائیل اینطور گفته شده است که برنامه کاری اوباما اجازه تعیین زمانی برای دیدار با نتانیاهو را نمی دهد.

علاوه بر این، کاخ سفید نیز با صدور بیانیه ای یک پاراگرافی، از مکالمه تلفنی اواخر شب گذشته (سه شنبه شب) اوباما و نتانیاهو درباره برنامه هسته ای ایران خبر داده است؛ بر اساس این بیانیه، هرگز درخواستی از سوی نتانیاهو برای ملاقات با اوباما در واشنگتن مطرح نشده و هیچ درخواستی نیز رد نشده است.

این پایگاه خبری در ادامه آورده است که تنش میان دو طرف آمریکا و اسرائیل اخیرا به دلیل برداشت آنها از برنامه هسته ای ایران و چگونگی مقابله با آن افزایش یافته است؛ اخیرا نتانیاهو مدعی مذاکره با مقامات آمریکایی درباره تعیین خط قرمز برای ایران شده و این در حالیست که وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرده است که هیچ ضرب الاجلی برای ایران تعیین نشده و همچنان مذاکره بهترین رویکرد است.

کاخ سفید و وزارت امور خارجه آمریکا نیز در واکنش به پیشنهاد اسرائیل برای تعیین خط قرمز برای برنامه هسته ای ایران اعلام کرده اند که هنوز زمان برای به کارگیری دیپلماسی و مذاکره و در عین حال تحریم علیه ایران وجود دارد؛ وزارت امور خارجه آمریکا تعیین خط قرمز برای ایران را بی ثمر توصیف کرده است.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول