اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

نولاند:

پیشنهاد اسرائیل جهت تعیین خط قرمز برای ایران «مفید» نیست/نفع در مذاکره است

خبرگزاری فارس: وزارت امور خارجه آمریکا پیشنهاد رژیم صهیونیستی در رابطه با تعیین خط قرمز برای برنامه هسته ای ایران را رد کرد و با اشاره به اینکه تعیین ضرب الاجل و یا خط قرمز مفید نیست، اعلام کرد که هنوز نفع در مذاکره با ایران است.

پیشنهاد اسرائیل جهت تعیین خط قرمز برای ایران «مفید» نیست/نفع در مذاکره است

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «فرانسه»، تنش ها میان آمریکا و رژیم صهیونیستی در قبال برنامه هسته ای ایران، روز گذشته (دوشنبه) با رد درخواست تل آویو جهت تعیین خط قرمز برای ایران از سوی واشنگتن،‌ بار دیگر نمایان شد.

«ویکتوریا نولاند» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه پیشنهاد رژیم صهیونیستی جهت تعیین «خط قرمز» برای برنامه هسته ای ایران را رد و اعلام کرد که در حالیکه «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا صراحتا اعلام کرده است که اجازه دستیابی به سلاح هسته ای را به ایران نمی دهد، اما ایده تعیین ضرب الاجل و یا خطوط قرمز برای ایران «مفید و ثمربخش» نیست.

بر اساس این خبر، در حالیکه مقامات آمریکایی به اسرائیل تاکید کرده اند که از اقدام یک جانبه علیه ایران دوری کند، در عین حال اینطور استدلال می کنند که همچنان در انجام مذاکرات تحت حمایت سازمان ملل که با هدف ترغیب ایران به پیروی از تعهدات خود تحت پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای «ان پی تی» طراحی شده اند، فایده و سود وجود دارد.

وزارت امور خارجه آمریکا روز گذشته با رد درخواست تعیین خط قرمز برای ایران، موضع واشنگتن در قبال تهران را از رژیم صهیونیستی دور کرد؛ اقدامی که از نظر بسیاری از افراد به معنای گرفتاری آمریکا و ایران در یک منطق رویارویی است.

بر اساس این خبر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه ضمن تعهد به رایزنی های فشرده با اسرائیل، به خبرنگاران گفت: مردم آمریکا می دانند که رئیس جمهور صراحتا اعلام کرده است که به ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته ای را نمی دهد؛ بنابراین، شما می دانید که ما کاملا در (اجرای) تعهد رئیس جمهور قاطع هستیم اما تجزیه کلمات (این تعهد) و تعیین ضرب الاجل و یا خطوط قرمز، مفید و ثمربخش نیستند.

چنین اظهاراتی از سوی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در شرایطی مطرح می شوند که «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شده است که واشنگتن و تل آویو در حال مذاکره برای تعیین خط قرمز برای برنامه هسته ای ایران هستند؛ نتانیاهو به واشنگتن تاکید کرده است که برای ایران خطوط قرمزی تعیین شود که در صورت عبور ایران از این خطوط، اقدام فوری و سخت بین المللی مانند حملات هوایی تحت هدایت آمریکا علیه ایران آغاز شود.

منظور نخست وزیر اسرائیل از تعیین خط قرمز برای ایران، غنی سازی بیش از 20 درصد گزارش شده است و این در حالیست که تل آویو حتی پیشتر حاضر به قبول اصل غنی سازی در ایران نبوده است.

ادعای نتانیاهو درباره تعیین خط قرمز برای ایران در حالی گزارش شده که خبرگزاری «رویترز» نوشته است که واشنگتن تاکنون از تعیین خط قرمز برای ایران طفره رفته و از سران رژیم صهیونیستی خواسته است تا اجازه دهند رویکرد دیپلماسی و تحریم در قبال ایران راه خود را پیش بگیرند.

در این بین «هیلاری کلینتون» وزیر امور خارجه آمریکا نیز اعلام کرده که دولت واشنگتن هیچ ضرب الاجلی برای ایران تعیین نکرده است و همچنان بهترین رویکرد در قبال برنامه هسته ای ایران را «مذاکره» می داند.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول