اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

در واکنش به مخالفت آمریکا با تعیین خط قرمز برای ایران

نتانیاهو: جهان حق ندارد برای اسرائیل مقابل ایران «چراغ قرمز» تعیین کند

خبرگزاری فارس: نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به مخالفت آمریکا با درخواست خود مبنی بر تعیین خط قرمز برای برنامه هسته‌ای ایران،‌ مدعی شد که جامعه بین‌الملل حق ندارد از اسرائیل بخواهد که به ایران حمله نکند.

نتانیاهو: جهان حق ندارد برای اسرائیل مقابل ایران «چراغ قرمز» تعیین کند

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «رویترز»، درحالیکه کاخ سفید و وزارت امور خارجه آمریکا، درخواست «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی از واشنگتن جهت تعیین خط قرمز برای برنامه هسته‌ای ایران را رد و بر ضرورت مذاکره و ادامه رویکرد دیپلماسی و تحریم تاکید کرده‌اند، نخست وزیر اسرائیل امروز سه شنبه در تشدید تهدید به حمله علیه ایران مدعی شد که اگر قدرت های جهان از تعیین خط قرمز برای برنامه هسته ای ایران ممانعت کنند، آنها نمی توانند از اسرائیل بخواهند که حمله نکند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این باره اینطور ادعا کرده است: جهان به اسرائیل می گوید صبر کند و هنوز زمان باقی است؛ صبر برای چه چیزی؟ صبر تا چه زمانی؟ آن کشورهایی که در جامعه بین المللی حاضر به تعیین خطوط قرمز برای ایران نیستند، حق اخلاقی جهت تعیین چراغ قرمز برای (حمله) اسرائیل (به ایران) ندارند.

نتانیاهو مدعی شد: در حال حاضر اگر ایران بداند که هیچ خط قرمز و ضرب الاجلی وجود ندارد، چه کار خواهد کرد؟ دقیقا همان کاری را می کند که الان مشغول انجام آن است و ادامه دارد؛ ایران بدون هیچ دخالتی به سوی رسیدن به قابلیت دستیابی به تسلیحات هسته ای ادامه خواهد داد و از آنجا نیز به سوی تولید بمب هسته ای حرکت می کند.

بر اساس این خبر،‌ استفاده نتانیاهو از واژه «ضرب الاجل» به نظر می رسد که اشاره ای باشد به سخنان اخیر «هیلاری کلینتون» وزیر امور خارجه آمریکا که اعلام کرده است که آمریکا هیچ ضرب الاجلی در رویکرد دیپلماسی در برابر ایران تعیین نخواهد کرد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شده است که واشنگتن و تل آویو در حال مذاکره درباره تعیین خط قرمز معین برای برنامه هسته ای ایران هستند؛ اما این در حالی است که بر اساس این خبر‌، دو کشور آمریکا و اسرائیل همچنان درباره اینکه چگونه باید یک آستانه مشخص را برای اقدام نظامی علیه ایران تعیین کنند، با یکدیگر اختلاف دارند.

«جی کارنی» سخنگوی کاخ سفید در رد پیشنهاد اسرائیل در تعیین خط قرمز برای برنامه هسته ای ایران اعلام کرده است که هنوز زمان برای به کار گیری دیپلماسی و تحریم و نتیجه گرفتن از این مسیر وجود دارد؛ «ویکتوریا نولاند» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز با رد این پیشنهاد، اعلام کرده است که نفع آمریکا در ادامه مذاکره با ایران است.

این خبرگزاری نوشته است که رژیم صهیونیستی که گفته می شود تنها قدرت اتمی در خاورمیانه است، می گوید که یک ایران هسته ای تهدیدی برای وجود اسرائیل محسوب می شود و این در حالیست که ایران اعلام کرده است که فعالیت هسته ای اش صرفا مقاصد مسالمت آمیز تولید انرژی دارد.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول