اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

نتانیاهو بار دیگر خواستار تعیین خطوط قرمز برای ایران شد

خبرگزاری فارس: نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بار دیگر از قدرت‌های جهانی خواست "خط قرمز آشکاری" برای برنامه هسته‌ای ایران تعیین کنند.

نتانیاهو بار دیگر خواستار تعیین خطوط قرمز برای ایران شد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، «بنیامین نتانیاهو»، دیروز دوشنبه بار دیگر از جامعه بین المللی خواست در قبال ایران و برنامه هسته‌ای آن جدی‌تر باشند.

نتانیاهو که تلاش می‌کند با جدی نشان دادن گزینه جنگ،‌ کشورهای غربی را علیه ایران تحریک کند، در جمع شماری از کهنه‌سربازان صهیونیستی و آمریکایی‌ ادعا کرد: هر چقدر که جامعه بین‌المللی در قبال ایران و برنامه هسته‌ای آن جدی‌تر باشند و خط قرمز را به وضوح معین کند احتمال وقوع درگیری نیز کاهش می‌یابد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای که دفتر وی منتشر کرد آورده است که نظام جمهوری اسلامی ایران در برنامه هسته‌ای خود در رقابت به سر می‌برد چرا که می‌بیند جامعه بین المللی خط قرمزی برای آن تعیین نکرده است.

نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی یکشنبه گذشته نیز برای چندمین بار از اعضای جنبش عدم تعهد به دلیل شرکت در اجلاس تهران انتقاد کرده و خواستار ایجاد خط قرمز مشخص با ایران شده بود.

بر اساس این گزارش، اظهارات نتانیاهو به منزله بی تابی رژیم صهیونیستی نسبت به مواضع متحدان تل‌آویو یعنی آمریکا و سایر کشورها است، زیرا آن ها به اسرائیل تاکید کرده‌اند که دست از حمله یکجانبه علیه ایران بردارد و فرصت بیشتری برای اعمال تحریم و دیپلماسی بدهد.

نتانیاهو یکشنبه گذشته به کابینه خود گفت: به نظر من حقایق باید بیان شود، جامعه بین المللی خط قرمز آشکاری برای ایران تعیین نکرده است و ایران اعتقاد به راه حل بین المللی برای توقف برنامه هسته ای خود ندارد.

وی در ادامه تصریح کرد که اگر ایران این خط قرمز را در جلوی خود نبیند دست به توقف برنامه هسته ای خود نخواهد زد.

اگر چه نتانیاهو در انتقادات خود اشاره مستقیمی به اوباما نکرد، اما مقامات صهیونیستی اظهار امیدواری کردند که رئیس جمهور باراک اوباما در رابطه با اقدام نظامی آمریکا لحن شدیدتری به کار ببرد.

منابع خبری رژیم صهیونیستی اظهارات نتانیاهو را به منزله انتقاد نیش دار از اوباما توصیف کردند. میت رامنی کاندیدای جمهوری‌خواه ریاست جمهوری آمریکا نیز شدیدا از نحوه برخورد اوباما با ایران انتقاد کرده است.

به عنوان نمونه دیگری از اختلاف با واشنگتن، مقامات اسرائیلی ناامیدی خود را از سخنان اخیر ژنرال ارشد آمریکا که بیانگر عدم تمایل واشنگتن به همراهی تل آویو در جنگ با ایران است اعلام کردند.

«مارتین دمپسی»، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، روز جمعه اظهار داشت: در صورت حمله اسرائیل به ایران، من خود را درگیر این جنگ نخواهم کرد.

انتهای پیام/.++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول