اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

با وجود اختلافات

آمریکا همچنان درصدد راضی کردن روسیه برای همکاری در زمینه سپرموشکی است

خبرگزاری فارس: معاون وزیر خارجه آمریکا در امور مربوط به رعایت توافقات با اعتراف به وجود اختلاف بین مسکو و واشنگتن در زمینه سپرموشکی، همکاری روسیه در این زمینه را به نفع همه طرفین دانست و بر لزوم ادامه مذاکرات تاکید کرد.

آمریکا همچنان درصدد راضی کردن روسیه برای همکاری در زمینه سپرموشکی است

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "فرانک رز" معاون وزیر امور خارجه آمریکا در مسائل مربوط به رعایت توافقات اعلام کرد که آمریکا همانند گذشته امیدوار است که روسیه با مشارکت در زمینه ایجاد سامانه دفاع ضد موشکی در اروپا موافقت کند.

رز روز دوشنبه در سخنرانی در برلین گفت: علیرغم اختلاف عقیده طرفین، ما همچون گذشته بر این عقیده هستیم که همکاری آمریکا و روسیه (و همچنین ناتو و روسیه) در زمینه سپر موشکی پاسخگوی منافع امنیتی همه طرفین است. به همین دلیل همکاری با روسیه در خصوص مسئله سپر موشکی، همچنان اولویت رئیس‌جمهوری آمریکاست، همانطور که برای "جورج بوش" در اولویت قرار داشت.

این دیپلمات بلندپایه یادآور شد: چنین همکاری به همه کسانی که درصد توسعه سلاح هسته‌ای هستند، می‌فهماند که آمریکا، ناتو و روسیه در کنار یکدیگر برای مقابله با هر نوع تهدیدی از جانب آنها همکاری دارند.

معاون وزیر خارجه آمریکا در عین حال تاکید کرد: مقامات واشنگتن نمی‌توانند درخواست‌های روسیه در خصوص ارائه تضمین حقوقی در رابطه با عدم جهت‌گیری سامانه دفاع ضد موشکی علیه توان بالقوه راهبردی این کشور را برآورده کنند و نمی‌توانند با پیشنهاد مقامات مسکو در خصوص ایجاد سپر موشکی بر اساس اصل اشتراک موافقت کنند.

وی توضیح داد: همانطور که روسیه باید امنیت خاک خود را تامین کند، کشورهای عضو ناتو هم باید بصورت تضمین شده بتوانند از خاک خود دفاع کنند.

به گفته رز، درخواست روسیه برای ارائه تضمین حقوقی قابل اجرا نیست، برای اینکه چنین تضمینی منجر به آمدن محدودیت در توسعه امکانات آینده سپر موشکی خواهد شد و این مسئله برای مقابله موثر با تهدیدات موشکی ضروری است.

رز تاکید کرد: با این وجود ما برای همکاری با روسیه آمادگی داریم تا به این کشور ثابت شود تا سامانه دفاع ضد موشکی علیه توان بالقوه راهبردی روسیه جهت‌گیری نشده است.

معاون وزیر خارجه آمریکا با اشاره به اینکه روسیه هر زمان که از این همکاری رضایت نداشته باشد، می‌تواند از آن صرف نظر کند، افزود: با وجود اختلاف نظرات، ما قصد داریم به مذاکرات خود با روسیه ادامه دهیم.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول