اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

معاون لاوروف:

مذاکرات روسیه و آمریکا در مورد سپر موشکی باید ادامه پیدا کند

خبرگزاری فارس: معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد مقامات مسکو بر ضرورت ادامه مذاکرات با طرف آمریکایی در مورد سپر موشکی اروپایی تا رسیدن به توافقی مورد قبول هر دو طرف تاکید دارند.

مذاکرات روسیه و آمریکا در مورد سپر موشکی باید ادامه پیدا کند

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که به عقیده مقامات مسکو ضروری است تا مذاکرات در خصوص استقرار سامانه‌های دفاع ضد موشکی آمریکا در خاک اروپا ادامه پیدا کند.

ریابکوف روز جمعه در کنفرانس عدم گسترش در مسکو گفت: ما به کار با طرف آمریکایی در این زمینه ادامه خواهیم داد تا به هر صورت به نتیجه برسیم. 

به گفته این دیپلمات بلندپایه، مقامات مسکو دستیابی به توافقی که نگرانی‌های هر دو طرف را برطرف کند، را بسیار مهم می دانند.

ریابکوف گفت: البته اگر چنین توافقی در هر صورت بوجود نیاید، همانطور که "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرده است، اقدامات لازم برای پاسخ‌گویی به این طرح عملی خواهند شد.

معاون وزیر خارجه روسیه افزود: افزایش روز افزون توان بالقوه آمریکا در زمینه سپر موشکی از دید مقامات روسی پنهان نیست و ما با دقت تمام آنچه در این زمینه در حال رخ دادن است را پیگیری می‌کنیم.

طرح سپر موشکی آمریکا، بخصوص بخشی از آن که قرار است در خاک اروپا مستقر شود، سنگ زیربنای اختلاف مقامات مسکو و واشنگتن شده است.

دولت آمریکا حاضر به دادن ضمانت در مورد عدم جهت‌گیری این سامانه علیه توان بالقوه روسیه نیست و مقامات مسکو هم برای دریافت چنین تضمینی اصرار داشته و هشدار داده‌اند که در غیر صورت اقدامات سیاسی-نظامی خاصی، از جمله استقرار موشک‌های «اسکندر» در منطقه کالینینگراد، را برای پاسخ‌گویی به این طرح به اجرا در خواهند آورد.

انتهای پیام/ آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول