اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‏الله جوادی‏آملی:

اسلامی بودن دانشگاه به «جهان‏بینی اسلامی» است

خبرگزاری فارس: آیت‏الله جوادی‏آملی، از مراجع عظام تقلید شیعیان گفت: اسلامی بودن دانشگاه به «جهان‏بینی اسلامی» آن بستگی دارد.

اسلامی بودن دانشگاه به «جهان‏بینی اسلامی» است

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، ظهر امروز اساتید شرکت کننده در طرح «ضیافت اندیشه استادان» که از طرف نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و معاونت آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی رودهن اجرایی می‏شود، با آیت‏الله جوادی‏آملی، از مراجع عظام تقلید شیعیان دیدار کردند.

این مرجع تقلید ضمن خیرمقدم به استادان دانشگاه آزاد اسلامی رودهن و اظهار خرسندی از اجرای طرح ضیافت اندیشه با اشاره به مسئله دانشگاه اسلامی، گفت: اگر جهان‏بینی اسلامی را برای دیگران به خوبی روشن کنیم، آنگاه دانشگاه، اسلامی می‏شود و در غیر این صورت نباید توقع داشته باشیم کاری در این زمینه صورت گیرد.

وی در خصوص علم دینی و غیردینی گفت: ما علم غیردینی نداریم؛ چون از آغاز تا انجام، هر چه هست کار خداوند است و وقتی جهان هستی کار او شد و فعل خدا شد، در این صورت ستاره‏شناس، فیزیکدان، زیست‏شناس و... همه مفسر فعل خدا خواهند بود.

آیت‏الله جوادی‏آملی افزود: با این دیدگاه است که یک حوزوی می‏گوید خدا چنین گفت و دانشگاهی می‏گوید خدا چنین کرد؛ به عبارتی همه می‏گویند «خدا».

این مرجع تقلید اضافه کرد: متأسفانه مشکل اصلی این است که بسیاری از افراد، اسلامی حرف می‏زنند ولی قارونی فکر می‏کنند؛ زیرا یا سهمی در امور برای خدا قائل نیستند و یا اگر سهمی قائل باشند، دیگری را شریک او می‏کنند.

آیت‏الله جوادی‏آملی تصریح کرد: بنابراین علم سکولار نداریم و کسی که قائل به علم سکولار باشد، در حقیقت فکر قارونی دارد؛ زیرا نقش اصلی آفرینش که از آن خداوند است را نادیده می‏گیرد.

وی افزود: دانش به معنای حقیقی نه شرقی است و نه غربی، بلکه دانش قلبی و عقلی است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن نیز در این دیدار اظهار داشت: با توجه به برنامه‏ریزی‏های صورت گرفته و علاقه استادان شرکت کننده در طرح، برنامه دیدار با آیت‏الله جوادی‏آملی در نظر گرفته و با استقبال گرم استادان این دانشگاه همراه شد.

انتهای پیام/ع20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول