اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با خوراک 360 هزار بشکه‌ای

فاز دوم پالایشگاه آبادان تا پایان دولت دهم اجرایی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون وزیر نفت گفت: فاز دوم پالایشگاه آبادان با خوراک 360 هزار بشکه‌ای تا پایان دولت دهم اجرایی می‌شود.

فاز دوم پالایشگاه آبادان تا پایان دولت دهم اجرایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، علیرضا ضیغمی در مراسم تودیع و معارفه رئیس پالایشگاه آبادان که با حضور جمعی از مسئولان شهری در باشگاه گلستان این شهرستان برگزار شد، با اشاره به توان نیروهای داخلی، از اجرای طرح‌هایی در خارج از کشور خبر داد و اظهار کرد: فاز دوم پالایشگاه آبادان تا پایان دولت دهم اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای تحقق فاز دوم پالایشگاه آبادان، پیگیری‌های زیادی را انجام داده‌ایم، افزود: با توجه به تأمین منابع از طریق منابع فاینایس و توافقات ما و کنسرسیوم داخلی و خارجی، امیدواریم به‌زودی فاز دوم پالایشگاه آبادان راه‌اندازی شود.

مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران تصریح کرد: تقریباً با عدد و ارقام 2.6 میلیارد یورو و با در مدار قرار گرفتن فاز دوم که اجرای آن باید در آینده‌ای بسیار نزدیک آغاز شود امیدواریم تولید این پالایشگاه با خوراک 360 هزار بشکه در قالب یک پالایشگاه استاندارد و با تولید یورو پنج، یکی از پالایشگاه‌های بسیار خوب و به‌روز کشور و حتی منطقه و جهان باشد.

* مسئولان با به‌کارگیری نیروهای بومی، اقتصاد منطقه را متحول کنند

امام جمعه آبادان نیز در این مراسم، پالایشگاه آبادان را یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: مسئولان باید با به‌کارگیری نیروهای متخصص داخلی و بومی چهره اقتصادی منطقه را متحول کنند.

* یک پنجم بنزین کشور در آبادان تولید می‌شود

نماینده مردم آبادان در مجلس شورای اسلامی نیز خاطرنشان کرد: یک پنجم بنزین کشور در آبادان تولید می‌شود و این امر از افتخارات ملی است.

وی افزود: مسئولان باید پالایشگاه دوم آبادان را راه‌اندازی کنند تا در آینده‌ای نزدیک شاهد تحول بزرگ اقتصادی در منطقه و رفاه حال بیشتر شهروندان باشیم.

در این مراسم "مسلم رحیمی" به‌عنوان مدیرعامل پالایشگاه آبادان معرفی و از تلاش "عبدالرضا مهربان" در مدت تصدی این مسئولیت قدردانی شد.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول