اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اردبیل درگذشت آیت‌الله سید سلیمان فتاحی را تسلیت گفت

خبرگزاری فارس: به دنبال درگذشت آیت‌الله سید سلیمان فتاحی در مشگین‌شهر، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل این ضایعه را به مردم استان و منطقه مشگین‌شهر تسلیت گفت.

امام جمعه اردبیل درگذشت آیت‌الله سید سلیمان فتاحی را تسلیت گفت

 به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این پیام تسلیت که عصر امروز منتشر شد، آمده است: عمق نفوذ و مرجعیت این عالم جلیل‌القدر به مثابه پناهگاه و مرجع معنوی علاقمندانی بود که سعی می‌کردند از این شخصیت الگو بگیرند و بی‌شک حاصل عمر این عالم ربانی تهذیب نفس، حیات زاهدانه و سلوک مشفقانه آن بزرگوار در کنار انتساب به سلسله جلیله سیادت و خاندان عصمت و طهارت است.

در بخشی از پیام حجت‌الاسلام سید حسن عاملی آمده است: این عالم ربانی همچون اجداد خود و به شهادت همگان به قاعده علمای سلف زی روحانیت خود را به آلودگی دنیوی نیالود و مجاهدت آن مرحوم در دوران سخت منتهی به پیروزی انقلاب و علاقه وافر به رهبر عظیم‌الشأن انقلاب از صفحات روشن تاریخ حیات مبارک آن مرحوم است.

به گزارش فارس، در بخش پایانی این پیام آمده است: اینجانب فقدان این شخصیت ورع را که دیدارش همواره شوق آخرت برمی‌انگیخت به عموم محبان و علاقمندان اهل بیت عصمت و طهارت تسلیت گفته و برای اهالی استان به ویژه مردم مشگین‌شهر و مغان و بستگان و بازماندگان آن مرحوم تسلیت عرض کرده و علو درجات و حشر آن عزیز را با اجداد طاهرش مسئلت می‌دارم.

در مراسمی که عصر امروز برگزار شد پیکر آیت‌الله سید سلیمان فتاحی با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، آیت‌الله سید ابراهیم سید حاتمی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، علما، روحانیان و اساتید حوزه و دانشگاه و اقشار مختلف مردم تشییع و به خاک سپرده شد.

آیت‌الله سید سلیمان فتاحی از روحانیان سرشناس مشگین‌شهر متولد 1299 در این شهر بود که در قم و حوزه علمیه نجف به تحصیل مشغول شده و شاگردان بسیاری را نیز تربیت کرد.

به دنبال رحلت آیت‌الله سید سلیمان فتاحی، نماینده مردم مشگین‌شهر در مجلس نیز این ضایعه را به اهالی مشگین‌شهر تسلیت گفت.

به دنبال درگذشت این روحانی گرانقدر مشگین‌شهر به حالت تعطیل درآمده و مردم با حضور در مساجد و محافل در سوگ این عالم ربانی مشغول عزاداری هستند.

انتهای پیام/آ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول