اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فارس گزارش می‌دهد

«سلام فیاض» بر سر دو راهی؛ استعفا یا ماندن در قدرت

خبرگزاری فارس: منابع فلسطینی از آمادگی «سلام فیاض» نخست‌وزیر دولت انتصابی تشکیلات خودگردان فلسطین برای استعفا و کناره‌گیری از دولت خبر دادند.

«سلام فیاض» بر سر دو راهی؛ استعفا یا ماندن در قدرت

به گزارش خبرنگار فارس از رام‌الله، فیاض به محض بازگشت «محمود عباس» از سفر دوره‌ای خارجی خود به رام‌الله استعفانامه خود را تقدیم وی خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، فیاض به زودی در مقر ریاست تشکیلات خودگردان در رام‌الله با عباس دیدار و استعفانامه کتبی خود را که به دنبال موج اعتراضات مردمی علیه دولت وی در اعتراض به افزایش قیمت کالاهای اساسی و سوخت، آماده کرده است به عباس ارائه می‌کند.

تشکیلات خودگردان با دشوارترین بحران مالی مواجه است

در همین راستا فیاض اذعان کرد که گزینه‌های پیشروی تشکیلات خودگردان برای کاهش قیمت کالاها بسیار محدود است و دلیل آن هم بحران مالی دشوار این تشکیلات است و اگر کمک‌های مالی از کشورهای عربی دریافت نکنند، وضعیت دشوارتر نیز خواهد شد.

وی در دیدار با جمعی از خبرنگاران و نویسندگان در دفتر خود در رام‌الله برای کناره‌گیری از دولت و استعفا از منصب خود اعلام آمادگی کرد و تصریح کرد: ما به دنبال راهکاری برای کاهش شدت بحران هستیم و دولت مسئولیت کامل این قضیه را بر عهده دارد.

فیاض افزود که بحران مالی دشوار تشکیلات خودگردان ممکن است به مرحله خطرناک و سختی در تاریخ این تشکیلات برسد؛ ما در تنگنا هستیم و درست است که عنوان این بحران گرانی است اما منبع آن مختلف است و افزایش قیمت‌ها شعله‌های این اعتراضات را روشن کرد و شعارها برای کناره‌گیری من آغاز شد اما در حال حاضر بنده تنها به فکر راه‌حل بحران هستم زیرا مسئولیتی است که بر دوش من گذاشته شده است.

فیاض همچنین تصریح کرد که مشکل اعتراضات وجود دارد و دلیل آن هم کاهش قدرت خرید شهروندان به دلیل افزایش قیمت‌هاست بویژه اینکه قیمت کالاهای اساسی در ماه گذشته به طور چشم‌گیری افزایش داشت و اعتراضات مردم نیز در همین رابطه است و این چیز تازه‌ای نیست بلکه از ماه‌ها قبل وجود داشته است.

وی در خصوص لغو توافقنامه اقتصادی پاریس نیز تصریح کرد: مشکل در توافقنامه نیست بلکه در اجرای آن در چارچوبی ظالمانه و زورگویانه از سوی رژیم اشغالگر است و سخنان آتشین و دعوت برای لغو این توافقنامه مشکلی را حل نخواهد کرد.

دولت فیاض باعث افزایش سقف بدهی‌های تشکیلات خودگردان شده است

از سوی دیگر سرلشگر«توفیق الطیراوی» عضو کمیته مرکزی جنبش فتح گفت که دولت فلسطین بدهی‌های زیادی به بار آورده که به چهار میلیارد دلار رسیده است.

وی تاکید کرد که با خواسته‌های مردم موافق و از جمله کسانی است که معترض به سیاست‌های دولت است.

طیراوی اظهار داشت که دولت نتوانست قصاص قتل زنان را بگیرد، آزادی‌ها را تامین کند و یا برنامه ریزی و اجرایی دقیقی از نظام اقتصادی و تعیین قیمت‌ها داشته باشد و ما از دولتی که به تعهدات خود عمل نکرده و وعده‌های خود به شهروندان فلسطینی را عملی نکرده و حتی به شکایت‌های شهروندان در خصوص قیمت‌ها، مالیات‌ها، کالاهای چینی و ضرر و زیان آن رسیدگی نمی‌کند، حمایت نخواهیم کرد.

این در حالی است که ناظران معتقدند با تداوم اعتراضات مردمی، جنبش فتح از این فرصت برای براندازی دولت فیاض بهره‌برداری می‌کند و پیش از این برخی رهبران این جنبش برکناری فیاض را پیشنهاد کرده بودند اما حمایت‌های جامعه جهانی از فیاض مانع این کار شد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول