اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

رویترز به نقل از یک نماینده کنگره خبر داد

درگیری نتانیاهو و سفیر آمریکا در یک دیدار خصوصی درباره برنامه هسته‌ای ایران

خبرگزاری فارس: کدورت پیش‌ آمده بین نتانیاهو و سفیر ایالات متحده در تل‌آویو تاکید کننده بر شکاف جدی بین واشنگتن و تل‌آویو بر سر نحوه مواجهه با ایران است.

درگیری نتانیاهو و سفیر آمریکا در یک دیدار خصوصی درباره برنامه هسته‌ای ایران

به گزارش فارس، خبرگزاری رویترز در گزارشی به قلم «تبسم زکریا»، نوشت: بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل ماه گذشته سفیر ایالات متحده در واشنگتن را به خاطر عدم شفافیت دولت اوباما در خصوص برنامه هسته‌ای ایران مورد حمله قرار داد. این مطلب را یک نماینده کنگره فاش کرده است که در دیدار مشترک نتانیاهو و دان شاپیرو حضور داشته است.

روز سه‌شنبه، «مایک روجرز»، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا که یک نماینده جمهوری‌خواه است، اولین اظهارنظرهای عمومی را در خصوص این دیدار که در اواخر اوت انجام شد، در مصاحبه با رادیو «دابلیو جی آر» میشیگان انجام داد.

بنابراین گزارش، روجرز تصریح کرده است که «در حال حاضر، اسرائیلی‌ها به این گفته دولت فعلی آمریکا که همه گزینه‌ها بر روی میز است، باور ندارند و مهم‌تر از آن، ایرانیان نیز به این حرف باور ندارند. به همین خاطر است که برنامه هسته‌ای ایران در حال پیشرفت است.»

وی مدعی است که اگر ایالات متحده خطوط قرمز مشخص‌تری را در خصوص ایران وضع نکند، ممکن است اسرائیل دست به حمله علیه ایران بزند.

با این وجود، سخنگوی سفارت رژیم صهیونیستی در واشنگتن حاضر نشده است در خصوص اظهارات روجرز اظهار نظر کند. وزارت خارجه آمریکا نیز ضمن تاکید بر روابط محکم با اسرائیل تصریح کرده که در خصوص دیدارهای خصوصی اظهار نظر نمی‌کند.

کدورت پیش‌ آمده بین نتانیاهو و سفیر ایالات متحده در تل‌آویو تاکید کننده بر شکاف جدی بین واشنگتن و تل‌آویو بر سر نحوه مواجهه با ایران است. این در حالی است که آمریکا و اسرائیل سعی می‌کنند این شکاف، زیاد در منظر عمومی مطرح نشود.

اوباما می‌گوید که نمی‌گذارد ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد اما همچنان باید به دیپلماسی و تحریم فرصت داد. کاخ سفید بر این باور است که تحریم‌های مالی و نفتی اعمال شده علیه ایران بسیار سخت‌تر از آن چیزی است که دولت‌های قبلی به آن دست یافته بودند.

هدف اصلی دیدار مزبور بحث‌های اطلاعاتی بین نتانیاهو و روجرز بوده است اما به مواجهه‌ای تند بین نتانیاهو شاپیرو تبدیل شده است.

اسرائیل بارها طی چند ماه اخیر ایران را به حمله نظامی تهدید کرده است که بسیاری از تحلیلگران، هدف این تهدیدات را کسب امتیازات بیشتر از ایالات متحده می‌دانند.

ایران هشدار داده است که پاسخی قاطع در انتظار هرگونه تجاوز به تاسیسات هسته‌ای این کشور خواهد بود.

انتهای پیام/ک.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول