اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تقلای طرف‌های خارجی برای نجات دولت «سلام فیاض»

خبرگزاری فارس: هفته‌نامه فلسطینی«المنار» از وجود تلاش‌های گسترده طرف‌های خارجی برای نجات دولت «سلام فیاض» وابسته به تشکیلات خودگردان و ابقای وی در سمت نخست‌وزیری خبر دادند.

تقلای طرف‌های خارجی برای نجات دولت «سلام فیاض»

به گزارش فارس، المنار نوشت: به محض بازگشت «محمود عباس» از قاهره فیاض به دیدار وی رفت و به دلیل تظاهرات اخیر مردمی علیه وی و درخواست برکناریش استعفانامه دولت خود را تقدیم عباس کرد.

المنار به نقل از منابع آگاه نوشت که برخی طرف‌های خارجی سریعا دست به کار شدند تا مانع استعفای فیاض شوند و این طرف‌ها می‌خواهند که وضعیت به همین منوال باقی مانده و خواسته‌های شهروندان فلسطینی را نیز نادیده می‌گیرند.

بر اساس این گزارش، این طرف‌های خارجی بر ضرورت عدم کنارگیری فیاض از منصب خود با این ادعا که برای آینده بر روی وی سرمایه‌گذاری کرده‌اند، تاکید دارند و بر این اساس فشارهایی را برای ابقای فیاض در سمت نخست‌وزیری اعمال می‌کنند و این در حالی است که اعتراضات مردمی در استان‌های مختلف کرانه باختری همچنان ادامه دارد و بزرگ‌ترین این تظاهرات در بیت لحم بود که شهروندان فلسطینی با در دست داشتن پلاکاردهایی برکناری فیاض را خواستار شدند.

در همین راستا «حسن خریشه» نماینده مجلس قانونگذاری(پارلمان) فلسطین پیش‌بینی کرد که فیاض از سمت خود استعفا داده و به زودی این وزارتخانه را ترک کند و در همین راستا «توفیق الطیراوی» عضو کمیته مرکزی فتح نیز گفت که فیاض با سیاست‌های خود کشور را غرق بدهی کرده به گونه‌ای که بدهی‌های تشکیلات خودگردان 4 میلیارد دلار و شاید هم بیشتر شده است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول