اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پوتین: اگر «رامنی» پیروز شود سپرموشکی به سمت روسیه نشانه گرفته می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهوری روسیه گفت: به ما می‌گویند سپر موشکی علیه شما نیست، ولی اگر "میت رامنی" که روسیه را دشمن شماره یک آمریکا می‌داند در انتخابات پیروز شود، مسلما این سپر دقیقا به سمت روسیه نشانه گرفته خواهد شد.

پوتین: اگر «رامنی» پیروز شود سپرموشکی به سمت روسیه نشانه گرفته می‌شود

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه معتقد است که هنوز این امکان وجود دارد که مشکلات مربوط به سپر موشکی حل و فصل شوند، البته اگر "باراک اوباما" رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری به پیروزی برسد.

پوتین در مصاحبه‌ای اختصاصی با شبکه تلویزیونی «راشا تودی» در آستانه برگزاری نشست سران کشورهای عضو همکاری‌های اقتصای آسیا و اقیانوس آرام، گفت: در پاسخ به این سئوال که امکان حل و فصل مشکل سپر موشکی در صورت انتخاب مجدد اوباما در سمت ریاست‌جمهوری آمریکا وجود دارد؟ باید بگویم در مجموع بله، البته این مسئله تنها به شخص رئیس‌جمهوری اوباما بستگی ندارد.

رئیس‌جمهوری روسیه با اشاره به ملاقت ماه ژوئن خود با اوباما در حاشیه نشست سران «گروه 20» در مکزیک یادآور شد: ما در آن زمان امکان دستیابی به توافق را داشتیم. واقعیت این است که ما بیشتر در خصوص مسائل پیرامون سوریه صحبت کردیم. ولی در هر صورت من احساس می‌کنم که اوباما انسان صادقی است و واقعا می‌خواهد تغییرات مثبتی به وجود آورد. ولی سئوال اینجاست که آیا به او اجازه خواهند داد؟ چرا که لابی‌های نظامی، وزارت امور خارجه و دستگاه محافظه کار آن نیز وجود دارد که در همینجا باید اشاره کنم که این دستگاه با وزارت امور خارجه ما کاملا تفاوت می‌کند. در آنجا چنان کانال‌های تخصصی وجود دارد که طی ده‌ها سال بسیار پیچیده شده است.

پوتین تاکید کرد: شرکای آمریکایی ما می‌گویند: سپر موشکی علیه روسیه جهت‌گیری نشده است. ولی اگر "میت رامنی" نامزد حزب جمهوری‌خواه آمریکا که روسیه را دشمن شماره یک ایالات متحده می‌داند، در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که در تاریخ 6 نوامبر برگزار می‌شود پیروز شود، چه خواهد شد؟ این به منزله آن است که این سامانه‌ها دقیقا علیه ما نشانه گرفته خواهند شد. فکر می‌کنید در آن صورت ما برای تامین امنیت خود چه برخوردی باید داشته باشیم؟

رئیس‌جمهوری روسیه در بخش دیگری از این مصاحبه اعلام کرد که این کشور علاقه مند است تا حوزه یورو و وضعیت ثبات اقتصادی کشورهای مهم اتحادیه اروپا همچنان حفظ شود.

پوتین تاکید کرد: ما مایل هستیم و صادقانه تلاش می‌کنیم تا بحران مالی در حوزه یورو با موفقیت برطرف شود، برای اینکه هر نوع دشواری مالی در اروپا به ضرر اقتصاد ما نیز خواهد بود. چرا که کشورهای اروپایی بزرگترین بازار برای کالاهای ما به شمار می‌روند و هر نوع بحران در آنجا روی تولیدات ما تاثیر خواهد گذاشت. به همین دلیل ما خواستار آن هستیم که حوزه نفوذ یورو همچنان حفظ شود و شرکای اصلی اقتصادی ما، یعنی آلمان، فرانسه، ایتالیا و انگلیس وضعیت اقتصادی باثباتی داشته باشند.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول