اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

پوتین: روسیه با هر رئیس‌جمهوری در آمریکا کار خواهد کرد

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد مقامات مسکو با هر رئیس‌جمهوری که مردم آمریکا انتخاب کنند کار خواهد کرد، البته موثر بودن این همکاری فقط به تمایل طرف آمریکایی بستگی خواهد داشت.

پوتین: روسیه با هر رئیس‌جمهوری در آمریکا کار خواهد کرد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»،"ولادیمیر پوتین" رئیس‌جمهوری روسیه اعلام کرد که این کشور حاضر است با هر رئیس‌جمهوری در ایالات متحده کار کند و موثر بودن چنین مشارکتی فقط به تمایل طرف آمریکایی بستگی خواهد داشت.

پوتین روز چهارشنبه در مصاحبه‌ای با شبکه تلویزیونی «راشا تودی» که در آستانه برگزاری نشست سران کشورهای سازمان همکاری‌های اقتصادی آسیا و اقیانوس آرام در ولادی واستوک روسیه صورت گرفت، در پاسخ به این سئوال که آیا مقامات مسکو می‌توانند با دولت جمهوری‌خواه "میت رامنی" در صورت پیروزی وی در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا کار کنند، تصدیق کرد: بله می‌توانیم. ملت آمریکا هر کسی را که انتخاب کند، ما حاضر به کار با او هستیم. البته این کار در صورتی موثر خواهد بود که شرکای آمریکایی ما هم به آن تمایل داشته باشند.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در تاریخ 6 نوامبر برگزار خواهد شد. در این انتخابات "میت رامنی" فرماندار سابق ایالت ماساچوست نامزد مورد نظر حزب جمهوری‌خواه و "باراک اوباما" رئیس‌جمهوری کنونی این کشور، نامزد حزب دموکرات آمریکا با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

اوباما در صورت پیروزی در انتخابات وعده داده است که به سیاست «از سرگیری روابط» با مسکو ادامه خواهد کرد، البته در خصوص مسائلی که طرفین در مورد آنها با یکدیگر اتفاق نظر ندارند، سکوت نخواهد کرد. این مسئله در برنامه سیاسی حزب دموکرات آمریکا مورد تاکید قرار گرفته است.

این در حالی است که رامنی در صورت پیروز شدن در انتخابات، قصد دارد سیاست سخت گیرانه‌ای را در قبال روسیه که وی آن را «دشمن شماره یک» آمریکا نامیده، به اجرا درآورد.

رامنی در سخنرانی خود در کنگره حزب جمهوری‌خواه در اواخر ماه آگوست از سیاست دولت کنونی آمریکا در قبال مسئله سپر موشکی اروپایی و همچنین مواضع نرم اوباما نسبت به روسیه بشدت انتقاد کرد.

انتهای پیام/آ.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول