اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گیلان خبر داد

کاهش جمعیت روستایی در گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور روستایی و عشایری استانداری گیلان از کاهش آمار 46.1 درصد به 40 درصدی جمعیت روستایی در این استان خبر داد.

کاهش جمعیت روستایی در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سید عیسی مهدوی بعد از ظهر امروز در همایش ملی توسعه روستایی، روستائیان را پایه و اساس اقتصاد ملی و مقاومتی دانست و اظهار کرد: قوانین کشور تا برنامه پنجم توسعه به مسایل زیرساختی روستاها توجه می‌کرد.

وی با بیان اینکه در قانون پنجم توسعه کشور به راهبرد نیازهای اساسی روستاها توجه شده است، افزود: فصل توسعه روستایی در برنامه پنجم توسعه کشور گشایش یافته و به نیازهای اقتصادی، اجتماعی و محیطی روستاها توجه شده است.

مهدوی هدف از برگزاری همایش ملی توسعه روستایی را تبیین اهداف توسعه در روستاها عنوان کرد و افزود: همایش مذکور با هدف تبیین اهداف برنامه پنجم توسعه کشور با توجه به موضوع روستا و چالش‌های پیش روی آن برگزار شده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و عشایری استانداری گیلان با اشاره به پذیرش یک‌هزار و 100 مقاله در همایش ملی توسعه روستایی، تصریح کرد: 80 مقاله به صورت پوستر و 90 مقاله برای چاپ در نظر گرفته شده است.

وی برگزاری دو کارگاه آموزشی ویژه دهیاران را از برنامه‌های همایش مذکور خواند و ابراز کرد: بازدید از موزه روستایی گیلان و بندر انزلی از دیگر برنامه‌های همایش ملی توسعه روستایی است.

مهدوی بر ایجاد حساسیت اساتید علمی و دانشگاهیان در توسعه روستایی تاکید کرد و یادآور شد: اهتمام بیشتر به روستا، برطرف کردن مشکلات روستائیان از نظر علمی و ارائه پیشنهادهای علمی و عملی در قالب طرح‌ها از جمله اهداف همایش ملی توسعه روستایی است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و عشایری استانداری گیلان اقتصاد کشاورزی و مدیریت روستایی را از محورهای همایش ملی توسعه روستایی برشمرد و بیان کرد: دهیاران به عنوان مدیر ارشد روستا در توسعه این مناطق تاثیرگذار هستند.

وی به دو لایحه به منظور تقویت حوزه روستایی در مجلس اشاره کرد و افزود: فوریت لایحه جامع دهیاری‌ها در مجلس به تصویب رسیده است.

مهدوی با اشاره به آمار جمعیت روستائیان گیلان در سال گذشته، اذعان کرد: جمعیت روستایی استان از 46.1 درصد به 40 درصد رسیده و در بعضی از روستاها با کاهش جمعیت مواجه هستیم.

این مسئول با بیان اینکه گیلان هنوز روستا شهر باقی مانده است، تصریح کرد: روستائیان در اقتصاد کشور به عنوان تولیدکنندگان مطرح هستند.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول