اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 2 روز گذشته

سیل، خسارت مالی و جانی روی دست آذربایجان‌غربی گذاشت

خبرگزاری فارس: سیل در دو روز گذشته خسارت مالی و جانی در آذربایجان‌غربی بر جای گذاشت.

سیل، خسارت مالی و جانی روی دست آذربایجان‌غربی گذاشت

به گزارش خبرنگار فارس از ارومیه، بارش شدید باران در ارومیه و برخی از شهرهای آذربایجان‌غربی موجب جاری شدن و طغیان رودخانه‌ها و سیل شد.

تاسیسات آب، راه‌های روستایی و تاسیسات فنی و خطوط برق روستاها در این حادثه بیشترین خسارت را دیدند.

با طغیان رودخانه نازلو، روستاهای سنجیِ کریم آباد، نازلو و رحیم آباد دچار آبگرفتگی شدند که دو نفر در روستای سنجی از توابع بخش نازلوی ارومیه جان خود را از دست دادند و یک نفر مفقود و یک نفر نیز مجروح شد.

بر اثر بارش باران، رودخانه نازلو طغیان کرده و خسارات زیادی به اماکن روستایی، باغات و مزارع این روستاها وارد آمده است.

بخشدار نازلو در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به روند امدادرسانی گفت: گروه‌های راهداری و امداد و نجات از نخستین ساعات بروز سیل در محل حاضر شده و با ایجاد مسیل‌های انحرافی از بروز خسارات و تلفات بیشتر جلوگیری کردند.

مهدی آهنین‌مرام با اشاره به دچار آبگرفتگی شدید در روستای نازلو افزود: گروه‌های امداد هلال احمر ارومیه با همکاری دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی اهالی این روستا را از خانه‌ها به سالن ورزشی و مسجد روستا منتقل کردند که خوشبختانه در این روستا تلفاتی روی نداده است.

به گفته وی گروه‌های راهداری و ماشین‌آلات سنگین فرمانداری و راه و شهرسازی در حال حاضر مشغول تخلیه روستاها از سیلاب، بازسازی راه‌های ارتباطی و تعمیر تاسیسات آب و برق و ابنیه‌های فنی در روستاهای سیل‌زده هستند.

به گفته فرماندار ماکو، بارش شدید باران و جاری‌شدن سیل در این شهرستان افزون بر 20 میلیارد ریال خسارت بر جای گذاشت.

حمید احمدیان با بیان اینکه بارش باران در شهرستان ماکو به زمین‌های زراعی و زیرساخت‌های این مناطق خسارت زد، گفت: در این حادثه بیشترین خسارت به روستاهای اولنلر و حاجو از توابع بخش مرکزی ماکو وارد شده است.

به گفته فرماندار شهرستان چالدران، هم بارش باران و جاری‌شدن سیل در این شهرستان باعث وارد شدن خسارت به ارزش بیش از دو میلیارد ریال شد.

احمدرضا قلی‌پور اظهار داشت: بر اثر جاری‌شدن سیل بخش‌های کشاورزی روستاهای امام‌قلی کندی‌علیا و سفلی، آباراباشی، ریحان کندی، قیرمزی داش، اباران کندی و جبار کندی خسارت دیدند.

رئیس ستاد مدیریت بحران چالدران یادآور شد: همچنین بر اثر جاری‌شدن سیل تاسیسات زیربنای شامل پل جاده چالدران به چایپاره، چالدران به خوی، چالدران به آواجیق و نیز یک دهنه پل در روستای امام قلی کندی این شهرستان دچار خسارت شدند.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول