اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل گمرک بوشهر خبر داد

راه‌اندازی نسخه جدید سامانه هوشمند ورود و خروج کالا در گمرک بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیرکل گمرک بوشهر از راه‌اندازی نسخه جدید سامانه هوشمند ورود و خروج کالا در گمرک بوشهر خبر داد.

راه‌اندازی نسخه جدید سامانه هوشمند ورود و خروج کالا در گمرک بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر ابوالفضل اکبرپور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در فاز نخست راه‌اندازی این سامانه که تمام مراحل طراحی، برنامه‌نویسی و اجرای آن در گمرک بوشهر صورت گرفت، همه خدمات صورت گرفته در درب خروجی گمرک به صورت مکانیزه و تحت یک سیستم مدیریت می‌شود.

وی افزود: با توجه به خلأ بزرگ سیستمی که پس از صدور پروانه تا مراجعه به درب خروجی و عملیات خروج کالا و ثبت سابقه در گمرک وجود داشت این سیستم توانست تمام خلأهای موجود را برطرف کند.

مدیرکل گمرک بوشهر اضافه کرد: در فاز دوم این پروژه با ارتقای این سامانه زمینه اتصال و تبادل الکترونیک داده‌ها با دیگر گمرکات که دارای سامانه هوشمند ورود و خروج کالا باشد، محقق خواهد شد.

وی با بیان اینکه این سامانه هم‌اکنون در حال راه‌اندازی در 10 گمرک بزرگ کشور است گفت: پس از نتایج موفقیت‌آمیز به دست آمده از اجرای این سامانه در گمرک بوشهر و شهید رجایی بندرعباس فاز دوم این سامانه که ارتباط و تبادل الکترونیکی داده‌ها در گمرکات کشور است، هم‌اکنون در گمرک بوشهر عملیاتی شده است.

اکبرپور با بیان اینکه مدیران ارشد گمرک جمهوری اسلامی ایران به دنبال یکپارچه‌سازی داده‌های تمامی گمرکات کشور و ایجاد یک سامانه در سطح ملی هستند گفت: این سامانه که با استفاده از تجارب کارشناسان گمرک بوشهر و توسط کارشناسان پژوهشکده سامانه‌های هوشمند کاربردی دانشگاه تهران طراحی و اجرا شده از توانایی تحقق این مهم در کشور برخوردار است.

وی به ویژگی‌های نسخه جدید این سامانه اشاره کرد و گفت: ایجاد سامانه هوشمند ترانزیت با امکاناتی همچون صدور پروانه ترانزیت، اعلام وصول بر خط پروانه‌های ترانزیت به گمرکات مبدأ و هوشمندسازی رویه ترانزیت بخشی از الحاقات نسخه جدید این سامانه است.

ناظر گمرکات استان و مدیرکل گمرک بوشهر اضافه کرد: همچنین زمینه دسترسی واحد بازبینی گمرک به ریز اطلاعات فرآیندهای طی شده هر پروانه و بایگانی الکترونیکی اظهارنامه‌ها همراه با تصویر آن نیز دیگر مزایای این نسخه است.

وی یادآور شد: این سامانه در راستای اهداف استراتژیک نظارتی گمرک جمهوری اسلامی ایران و همچنین زمینه‌سازی برای ایجاد گمرکی نوین و مکانیزه شدن فعالیت‌های گمرکی در گمرک بوشهر راه‌اندازی شده است.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول