اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل:

نیمی از جمعیت اردبیل عضو تعاونی‌ها هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: نیمی از جمعیت استان اردبیل در حال حاضر عضو تعاونی‌های مختلف در استان هستند.

نیمی از جمعیت اردبیل عضو تعاونی‌ها هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین منوری صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در اردبیل اظهار داشت: روز تعاون احیای ارزش‌ها و مشارکت دادن مردم در تمام زمینه‌ها و همچنین بروز خلاقیت ها و مسئولیت‌پذیری‌هاست.

وی با بیان اینکه شرکت‌های تعاونی در امر تولید، توزیع و فروش دخیل بوده و موثر عمل می‌کنند، افزود: بر اساس اصل 43 و 44 قانون اساسی اقتصاد ایران اقتصاد مشارکتی اعم از بخش خصوصی، تعاونی و دولتی است که بیشترین تمرکز باید در حوزه تعاون با هدف برقراری عدالت در حوزه اقتصادی، آزادی در حوزه سیاسی و حفظ ارزش‌های اخلاقی در حوزه فرهنگی باشد.

این مسئول بیان داشت: در سایه گسترش فرهنگ تعاون، نوآوری‌ها و ابتکارات شکوفا می‌شود و بستر لازم برای حمایت از سرمایه‌گذاران فراهم می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل شکل‌گیری تعاونی‌ها را در کاهش تورم و نابسامانی‌های اجتماعی بسیار موثر دانست و گفت: تعاون مبشر آزادی و توسعه است و به یقین ثروت سرگردان جامعه را به سمت اشتغال، رفع محرومیت و فقر می‌کشاند.

منوری تنوع فعالیت‌ها در بخش تعاونی را در سطح استان اردبیل یادآور شد و ابراز داشت: تعاونی‌ها بر اساس اصل 44 و 43 قانون اساسی و سیاست کلی نظام می‌توانند در کلیه فعالیت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جامعه ورود پیدا کنند به شرط آنکه فعالیت‌شان مغایر با قوانین و شرع نباشد.

وی تنوع فعالیت را امری طبیعی و موضوعی متعارف توصیف کرد و افزود: بخشی از تعاونی‌های ما تعاونی‌های توزیعی و خدماتی هستند و بخش دیگری نیز تعاونی‌های عمومی شامل مسکن مهر، تعاونی‌ مرزنشینان، تعاونی مصرف و دانش‌بنیان و... هستند.

 

اردبیل صاحب 4 هزار و 642 تعاونی است

این مسئول در ادامه بیان داشت: به طوری کلی تاکنون در استان اردبیل 4 هزار و 642 شرکت تعاونی با تعداد اعضای 516 هزار و 146 نفر فعالیت می‌‌کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با بیان اینکه عضویت افراد به معنای اشتغال آنها نیست، افزود: تعاونی‌های شکل گرفته در استان اردبیل برای 46 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کرده‌اند.

منوری خاطرنشان کرد: از تعاونی‌های شکل گرفته در حال حاضر یک هزار و 525 تعاونی فعال هستند.

وی اذعان داشت: این تعاونی‌ها 402 هزار و 660 عضو دارند که در این تعاونی‌ها نیز 12 هزار و 56 نفر اشتغال یافته‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول در پایان متذکر شد: تعاونی‌ها به تناسب شرح وظایف و اختیارات خود که در اساسنامه آمده فعالیت داشته و گاه خود به خود نیز منحل می‌شوند که از این بین تعاونی‌های مسکن مهر بعد از خانه‌دار شدن افراد از موضوعیت افتاده و دیگر امکان ادامه فعالیت آنها وجود ندارد.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول