اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در یک طرح پژوهشی در اصفهان

تاثیر طب سوزنی بر کاهش درد بیماران استئوارتریت زانو به اثبات رسید

خبرگزاری فارس: متخصص طب ورزشی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در قالب یک طرح پژوهشی، تاثیر طب سوزنی بر کاهش درد بیماران استئوارتریت زانو به اثبات رسید.

تاثیر طب سوزنی بر کاهش درد بیماران استئوارتریت زانو به اثبات رسید

محمد سالکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان، اظهار کرد: استئوآرتریت شایع‌ترین بیماری مفاصل سینوویال است که با تخریب پیشرونده غضروف مفصلی مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: استئوآرتریت یکی از بیماری‌های شایع در سنین سالمندی به ویژه در زنان بالای 55 سال است که سبب ناتوانی در این سنین می‌شود.

متخصص طب ورزشی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از عوامل خطرساز این بیماری را به چاقی، نوع شغل، بیماری‌های متابولیکی، تروما و به ویژه افزایش سن عنوان کرد و افزود: در این مطالعه تعداد 40 بیمار مبتلا به استئوآرتریت زانو براساس علائم بالینی و رادیولوژیکی بر طبق معیارهای انتخاب و به طور تصادفی به دو گروه A و B تقسیم شدند.

وی اضافه کرد: گروه A تحت درمان با طب سوزنی به صورت یک روز در میان و به مدت 12 جلسه (4 هفته) و گروه B تحت درمان با مدالیته‌ فیزیکی به مدت 12 جلسه (4 هفته) قرار گرفتند.

متخصص طب ورزشی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: نتایج این مطالعه نشان داد که طب سوزنی و مدالیته‌های فیزیکی سبب کاهش معنی‌دار درد در بیماران استئوآرتریت زانو می‌شود.

وی تاکید کرد: هر دو روش درمانی سبب بهبودی در علائم بیمار، فعالیت‌های روزمره زندگی، ورزش، تفریح و کیفیت زندگی می‌شوند که این بهبودی در خرده مقیاس فعالیت روزمره زندگی در گروه مدالیته فیزیکی بیشتر است.

سالکی افزود: در دهه اخیر مطالعات زیادی در مورد درمان‌های غیر دارویی و فیزیوتراپی بر روی بیماران مبتلا به استئوآرتریت زانو صورت گرفته است طب سوزنی در دو دهه اخیر در کنار طب مدرن و به ‌عنوان طب مکمل مقبولیت بیشتری یافته است.

وی اظهار کرد: مشاهده شده که قرار دادن سوزن در نقاط ماشه‌ای که 70 درصد هم‌پوشانی با نقاط اصلی معرفی شده در طب سوزنی چینی دارد، منجر به کاهش درد می‌شود.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول