اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از فردا به مدت سه روز

اصفهان میزبان سیزدهمین همایش ملی علوم دارویی است

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی همایش علوم دارویی ایران گفت: از فردا به مدت سه روز اصفهان میزبان سیزدهمین همایش کشوری علوم دارویی ایران است که متخصصانی از سراسر دنیا در این همایش شرکت دارند.

اصفهان میزبان سیزدهمین همایش ملی علوم دارویی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان احمد موحدیان‌عطار ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه و مطبوعات اظهار کرد: برگزاری این کنگره در ابتدای سال 90 در شورای پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با موافقت انجمن متخصصان علوم دارویی به تصویب رسید و فعالیت‌های اجرایی آن آغاز شد.

وی افزود: در ابتدا قرار بود این اجلاس به صورت بین‌المللی برگزار شود اما با توجه به برگزاری اجلاس «نم» در ایران نتوانستیم تعاملات لازم را با مسئولان کشوری در این زمینه انجام دهیم و این اجلاس به شکل ملی برگزار می‌شود.

دبیر اجرایی همایش علوم دارویی ایران با اشاره به اینکه سایت این همایش در دی‌ماه 90 راه‌اندازی شد، تصریح کرد: از بهمن‌ماه ثبت‌نام آنلاین مقاله‌های ارسالی به این همایش آغاز شد و با تمدید 15 روزه در خردادماه 91 پایان یافت.

وی اضافه کرد: بیش از 2 هزار و 500 نفر در این همایش شرکت دارند که دو سوم آنها را دانشجویان تشکیل می‌دهند و بقیه از میان داروسازان و پزشکان و اعضای هیئت علمی کشور هستند.

موحدیان با اشاره به اینکه دو سوم شرکت‌ کنندگان در این همایش را خانم‌ها تشکیل می‌دهند، تاکید کرد: در این همایش افراد شاخصی از کشورهای آمریکا، دانمارک، آلمان و مالزی به همراه مهمانانی از 20 استان کشور شرکت دارند.

وی ادامه داد: هم‌چنین چندین مهمان ایرانی‌الاصل مقیم ایران و آمریکا در این مراسم شرکت می‌کنند که تمام این افراد در زمینه نانو فناوری و بیوتکنولوژی دارویی فعالیت داشته‌اند.

دبیر اجرایی همایش علوم دارویی ایران تصریح کرد: سمپوزیوم‌های فارماکوتراپی و داروسازی بالینی، فارماسیوتیکس و نانو تکنولوژی، سیستم‌های نوین داروسازی، فارموکولوژی و سم‌شناسی، شیمی دارویی مدیریت و اقتصاد دارو از جمله محورهای مورد بحث در این همایش است.

وی به بیان تاریخچه کنگره داروسازی در ایران پرداخت و گفت: نخستین کنگره داروسازی در سال 1350 توسط  دانشگاه تهران در متل اوین برگزار شد و از آن پس این کنگره پنج سال یک‌ بار ادامه داشته است.

وی افزود: برگزاری این کنگره با وقوع انقلاب دچار وقفه شد، اما پس از وقوع انقلاب به طور منظم و هر دو سال یک‌ بار در اصفهان برگزار شده است.

سیزدهمین همایش ملی علوم دارویی ایران از تاریخ سیزدهم تا شانزدهم شهریورماه با همکاری انجمن علوم دارویی استرالیا (ASAP)، فدراسیون بین‌المللی داروسازی (FAP) و انجمن علوم دارویی ایران در محل همایش‌های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول