اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل صندوق مهر امام رضا(ع):

6300 شغل خانگی در اصفهان ایجاد می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرعامل صندوق مهر امام رضا(ع) گفت: با پرداخت تسهیلات برای مشاغل خانگی در استان اصفهان در آینده‌ای نزدیک برای 6 هزار و 300 نفر شغل خانگی ایجاد می‌شود.

6300 شغل خانگی در اصفهان ایجاد می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی صندوق مهر امام رضا(ع)، سید جلال قریشی با اشاره به اینکه صندوق مهر امام رضا(ع) امسال حدود 300 میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه برای ایجاد فرصت‌های شغلی در استان اصفهان در نظر گرفته است، اظهار کرد: علاوه بر 300 میلیارد ریال، حدود 190 میلیارد ریال نیز برای پرداخت تسهیلات خاص مشاغل خانگی پرداخت می‌شود که پرداخت این وام برای 6 هزار و 300 نفر ایجاد اشتغال می‌کند.

وی همچنین از افتتاح شعبه کاشان این صندوق در هفته دولت خبر داد و افزود: با راه‌اندازی شعبه کاشان تعداد شعب این صندوق در سطح استان اصفهان به سه مورد افزایش یافت.

مدیرعامل صندوق مهر امام رضا(ع) ادامه داد: سایر شهرستان‌ها دریافت و پرداخت‌ها را به صورت شعب مجازی انجام می‌دهند.

وی گفت: این صندوق بنا به دستور بانک مرکزی در بحث ضمانت‌های وام تا سقف 100 میلیون ریال را با یک ضامن معتبر، تسهیلات پرداخت می‌کند.

قریشی سقف تسهیلات ایجاد اشتغال را 150 میلیون ریال و مشاغل خانگی را 50 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: این صندوق تنها موسسه‌ای است که تسهیلات قرض‌الحسنه برای اشتغال پرداخت می‌کند.

وی تصریح کرد: از ابتدای تاسیس صندوق در سال 85 که به عنوان نخستین مصوبه دولت نهم از آن یاد می‌شود، پرداخت تسهیلات در قالب تسهیلات اشتغال به متقاضیان جویای کار در دستور کار این صندوق قرار گرفت که تا پایان سال 90 تعداد 25 هزار و 888 پرونده تسهیلات تشکیل و تعداد 30 هزار و 165 فرصت شغلی در بخش‌های مختلف ایجاد شده است.

مدیرعامل صندوق مهر امام رضا(ع) با اشاره به اینکه از کل متقاضیانی که تاکنون موفق به دریافت تسهیلات شده‌اند، سهم زنان شش هزار و 11 نفر و سهم مردان 19هزار و 877 نفر بوده است، افزود: از این تعداد بالغ بر 6 هزار و 900 نفر در بخش روستایی و 18 هزار و 800 نفر در بخش شهری از این تسهیلات بهره‌مند شده‌اند.

وی تعداد تسهیلات پرداختی در بخش‌های اقتصادی شامل خدمات، صنعت و کشاورزی را به ترتیب 16 هزار و 137، 6 هزار و 93 و 3 هزار و 658 فقره برشمرد و اظهار کرد: رشد اعتبارات جذب شده در سال 90 نسبت به سال قبل از آن در حدود 30 درصد بوده که این میزان اعتبار منجر به رشد 2.3 برابری میزان اشتغال ایجاد شده توسط صندوق شده است.

قریشی اضافه کرد: با توجه به جذب اعتبار 599 میلیارد ریالی سال گذشته در راستای ایجاد فرصت‌های شغلی به تعداد 12هزار و 72 نفر از متقاضیان، تسهیلات پرداخت شده که زمینه اشتغال 14 هزار و 486 نفر را در سطح استان فراهم کرد.

انتهای پیام/صا30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول