اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی:

احیای قنوات آذربایجان‌شرقی 50 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی گفت: برای اجرای برنامه‌های احیای قنوات در سطح استان، در سال‌جاری به بیش از 50 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

احیای قنوات آذربایجان‌شرقی 50 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از آذرشهر، مسعود محمدیان صبح امروز در مراسم بهره‌برداری از طرح پایلوت شبکه آبیاری، لوله‌گذاری و استخر معیشتی روستای «دوندی» از توابع شهر ممقان شهرستان آذرشهر با اشاره به اهمیت استفاده از منابع آب رشته قنوات موجود در مناطق مختلف استان اظهار کرد: این امر می‌تواند در توسعه بالقوه بخش کشاورزی نقش مهمی را ایفا کند و سازمان با دقت و سرعت شناسایی، ترمیم، بازسازی و نوسازی رشته قنوات در مناطق روستایی استان را تعقیب کرده و تاکنون بخش مهمی از آب مورد نیاز در توسعه بخش کشاورزی از این طریق تامین شده است.

وی با اشاره به این موضوع که خوشبختانه نتایج ملموس استفاده بهینه از منابع تولید در بخش کشاورزی و کاهش چشمگیر هزینه‌های تولید، بهره‌برداران را به استفاده از روش‌های جدید راغب کرده و مشارکت آنان در توسعه روش‌های مدرن را افزایش می‌دهد، افزود: در اجرای این طرح نیز مبلغ 340 میلیون ریال از هزینه‌های اجرایی توسط بهره‌برداران تامین شده است.

محمدیان با بیان اینکه برای اجرای برنامه‌های احیای قنوات در سطح استان، در سال‌جاری به بیش از 50 میلیارد ریال اعتبار نیاز خواهد بود، گفت: اعتبار 15 میلیارد ریالی اختصاص یافته برای این امر ناکافی بوده و تلاش برای جذب بودجه کافی توسط سازمان در حال پیگیری و انجام است.

فیروز طلوع‌حیات مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آذرشهر نیز در این مراسم گفت: از 200 رشته قنات موجود در سطح شهرستان آذرشهر، 92 رشته آن در شهر ممقان بوده و با توجه به نیاز بهره‌برداران به آب این رشته قنات‌ها در بخش باغی و زراعی، احیا، ترمیم، بازسازی و نوسازی این قنوات نیاز مبرم بخش کشاورزی شهرستان آذرشهر محسوب می‌شود.

ممقان به شهر قنات‌ها در آذربایجان‌شرقی اشتهار دارد و به زودی اکیپی از سطح وزارت جهاد کشاورزی برای بازدید از این پایلوت به استان اعزام خواهند شد.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول