اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد

آغاز احداث 13 هزار واحد دامی در مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی از آغاز احداث 13 هزار و 450 واحد اماکن دامی مقاوم در مناطق روستایی شهرستان‌های آسیب‌دیده از وقوع زلزله خبر داد.

آغاز احداث 13 هزار واحد دامی در مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، مسعود محمدیان صبح امروز در مراسم کلنگ‌زنی نخستین جایگاه دامی مقاوم در روستای «اورنگ» شهرستان اهر با اشاره به اهمیت ساخت این اماکن در کاهش خسارات ناشی از وقوع زلزله به بهره‌برداران بخش دامی گفت: این امر می‌تواند بهره‌برداران واحدهای کوچک دامی را با ظرفیت پرورش 10 راس دام سنگین و بهره‌گیری از تسهیلات بانکی کم‌بهره و با استفاده از نقشه طراحی شده و حمایت‌های فنی سازمان جهادکشاورزی استان در احداث این واحدها یاری کند.

وی با بیان اینکه واحدهای دامی الگویی در روستاهای «زغن‌آباد» شهرستان ورزقان، «گیویج» شهرستان هریس، «اورنگ» شهرستان اهر و همچنین «کمانج» شهرستان تبریز، با نظارت کارشناسان فنی سازمان احداث خواهد شد، افزود: احداث 13 هزار و 450 واحد اماکن دامی مقاوم در روستاهای آسیب‌دیده از وقوع زمین‌لرزه در چهار شهرستان اهر، ورزقان، هریس و تبریز در فاز اجرایی قرار گرفته است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به نزدیکی فصل پاییز و کاهش شدید دمای محیط در این فصل در مناطق زلزله‌زده استان، گفت: با تدابیر اندیشیده شده و همکاری سازمان‌ها و نهادهای ذیربط، تلاش بر این است که با سرعت‌بخشی، کار ساخت و ساز واحدهای دامی همزمان با احداث مسکن روستایی قبل از فرارسیدن فصل سرما و در زمان تعیین شده تحقق یابد. 

انتهای پیام/ل30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول