اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی خواستار شد

برنامه‌ریزی جدی دستگاه‌ها برای ارتقای خدمات‌رسانی به مردم

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان رضوی خواستار برنامه‌ریزی جدی دستگاه‌های اجرایی برای ارتقای خدمت‌رسانی به مردم استان شد.

برنامه‌ریزی جدی دستگاه‌ها برای ارتقای خدمات‌رسانی به مردم

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی ، محمود صلاحی در مصاحبه تلویزیونی خود با برنامه گفت وگو که به مناسبت هفته دولت و گرامیداشت روز کارمند ترتیب داده شده بود، اظهار کرد: مردم به عنوان صاحبان اصلی انقلاب اسلامی نسبت به آگاهی از فعالیت‌های خدمت گزاران خود در مجموعه دولت حق مسلم دارند.

وی ادامه داد: مسئولان استان بایستی با درک اهمیت اطلاع‌رسانی و نقش آگاهی مردم در میزان مشارکت و همراهی آنان با برنامه‌های دولت نسبت به این مسئله در طول سال، به ویژه در هفته دولت اهتمام داشته باشند.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: مردم فهیم استان به منظور تحقق اهداف متعالی نظام و توسعه همه جانبه استان، تاکنون نهایت همکاری را با خدمتگزاران خود داشته‌اند و در مقابل  دستگاه‌های اجرایی نیز به شکرانه این همراهی در حال تزاید خدمات خود هستند.

وی شان مسئولان در نظام مقدس جمهوری اسلامی را خدمت به مردم دانست و گفت: مسئول ولایتمدار کسی است که نه تنها در قول بلکه در عمل به معنای واقعی خادم مردم باشد.

صلاحی خاطرنشان کرد: به مدد حمایت های دولت نهم و دهم ،حرکت استان به سمت توسعه، شتابی مطلوب به خود گرفته است، طوری که در بسیاری از شاخص‌های اقتصادی به رشدی قابل قبول دست یافته‌ایم.

وی تعامل  استان در بخش خصوصی، دولتی، نمایندگان مجلس و مردم را ستودنی و در خور توجه دانست و تاکید کرد: برای رسیدن خراسان رضوی و مشهد مقدس به جایگاه حقیقی خود باید بیش از این تلاش کرد.

صلاحی در ادامه با اشاره به کسب رتبه دوم خراسان رضوی در صادرات کالا در سال 90 اظهار داشت: رشد 16درصدی حجم صادرات در چهار ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته نشانه عزم مدیران استان برای استمرار این موفقیت است.

استاندار خراسان رضوی درباره اقدامات در حال انجام برای تحقق منویات مقام معظم رهبری و شعار سال گفت: خوشبختانه با گذشت زمان نتایج برنامه ریزی‌ها و تمهیدات اندیشیده شده برای حمایت از تولید داخلی در استان  در حال بروز است.

وی حمایت از صنعت و معدن را از مهم ترین اولویت های استان دانست و گفت: به افرادی که صرفا به اخذ مجوز استحصال معادن اکتفا کردند و اقدام عملی در این خصوص انجام نداده‌اند مهلتی داده شده است تا نسبت به فعال سازی معادن اقدام کنند در غیر این صورت مجوز آنان لغو و به افراد دیگر داده می شود.

وی اجرای طرح توسعه کشاورزی را یکی از مهم‌ترین برنامه‌های استان و در راستای سیاست‌های دولت عنوان و اضافه کرد: تاکنون از مجموع  270هزار هکتار اراضی منابع طبیعی قابل واگذاری شناسایی شده، 86 هزار هکتار مصوب و در حال واگذاری است.

استاندار خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش به افتتاح هزار و 518 پروژه طی هفته دولت در استان اشاره کرد واظهار داشت: برای افتتاح این پروژه‌ها اعتباری بالغ بر 12هزار و 439  میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افزود: سهم دستگاه‌های اجرایی استان هزار و 400 پروژه با اعتباری بالغ بر 11 هزار و 464 میلیارد ریال، سهم شهرداری مشهد 51 پروژه با 910 میلیارد ریال و سهم سایر شهرداری‌ها 67 پروژه با 66 میلیارد ریال است.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین پروژه‌ها به لحاظ تعداد مربوط به سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی با 391 پروژه و از نظر ارزش ریالی مربوط به اداره کل راه و شهرسازی با اعتباری بالغ بر چهار هزار و  446 میلیارد ریال است.

به گفته وی از کل پروژه‌های قابل افتتاح استان 37 پروژه با اعتباری بالغ بر یک میلیون و 836 هزار میلیون ریال مربوط به طرح‌های کلان دولت دهم و مهر ماندگار است که اعتبار آنها به طور ویژه از محل وزارتخانه‌های متبوع تامین شده است.

استاندار خراسان رضوی بهره برداری از 116واحد مدرسه با اعتباری بالغ بر 233 میلیارد ریال و همچنین بهره برداری از چهار پروژه کتابخانه‌های عمومی استان با اعتباری بالغ بر 608 میلیارد ریال را از مهمترین پروژه‌های فرهنگی قابل بهره برداری در این هفته اعلام کرد.

صلاحی ادامه داد: بیمارستان 32 تختخوابی رشتخوار، طرح ملی پزشک خانواده، گازرسانی به 10 نقطه استان و احداث برخی راه‌های روستایی از جمله این موارد هستند.

وی در پایان به موضوع اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع طی هفته دولت در استان اشاره کرد و گفت: تمام اقدامات برای اجرای آن فراهم شده است. 

انتهای پیام/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول