اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در مشهد صورت گرفت

دیدار استاندار خراسان رضوی با آیت‌الله صافی گلپایگانی

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان رضوی با آیت الله صافی گلپایگانی در مشهد دیدار کرد.

دیدار استاندار خراسان رضوی با آیت‌الله صافی گلپایگانی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود صلاحی در این دیدار به تشریح موقعیت استان پرداخت و اظهار داشت: این استان با توجه به وجود بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) سالانه شاهد تردد حدود 28میلیون زائر است که دومیلیون نفر از آنان را زائران خارجی تشکیل می‌دهند.

وی افزود: به منظور تامین زیرساخت‌های این حضور استقرار 50درصد اماکن اقامتی کشور ،50 درصد ظرفیت حمل ونقل ریلی و  46 درصد ظرفیت حمل و نقل هوایی به مشهد مقدس اختصاص یافته است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به جمعیت شش میلیونی و وسعت 117 هزار کیلومتری استان اظهار داشت: این استان نه تنها به دلیل برخورداری از مرزی هزار کیلومتری با کشورهای افغانستان و ترکمنستان بلکه به دلیل تولید سالانه 7.5میلیون تن انواع محصولات کشاورزی و شش هزار  واحد صنعتی، از موقعیتی ویژه برخوردار است.

استاندار خراسان رضوی خدمت در این استان را توفیقی برای خود وتمامی مدیران دانست و بر اهتمام همه مسئولان استان در جهت ارتقای خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران تاکید کرد.

آیت‌الله صافی گلپایگانی نیز در این دیدار با اشاره به محدود بودن فرصت خدمت رسانی به مردم توسط مسئولان اظهارداشت : باید از این فرصت نهایت استفاده را برد.

وی افزود: خدمت به مردم در هر پست و موقعیتی مورد رضای پروردگار است اما خدمت در استانی که منتسب به امام رضا(ع) می باشد، از  فضیلت بیشتری برخوردار است.

این مرجع تقلید امکانات موجود در استان و توسعه هرگونه فعالیت فرهنگی و اقتصادی را مرهون وجود بارگاه امام رضا(ع) دانست و تاکید کرد: باید از این فرصت در جهت نشر معارف اهل بیت علیهم السلام و ارائه این معارف به دنیا بهره جست.

آیت‌الله صافی گلپایگانی از مسئولان خواست در برنامه‌ریزی هایشان به حفظ قداست مشهد توجه داشته باشند و با انجام اقدامات فرهنگی به توسعه ونشر فرهنگ رضوی در جامعه پرداخته کنند.

وی گفت: باید فعالیت مراکز حوزوی و دانشگاهی این استان با سایر استان‌ها متفاوت و دارای رنگ و بوی رضوی باشد.

این مرجع عالی قدر شیعه در ادامه از سفر حضرت رضا(ع) به خراسان به عنوان عامل احیای اسلام و فرهنگ شیعه یاد کرد و افزود: به برکت حضور ایشان،مشهد به عنوان کانون انتشار علوم شناخته و منشا و برکات فراوانی شده است.

آیت‌الله صافی گلپایگانی در پایان با اشاره به مشکلات اقتصادی موجود از مسئولان خواست تا نسبت به تسریع در رفع آنها برنامه ریزی کنند و در این شرایط تعامل بیشتری با مردم داشته باشند.

وی همچنین با اشاره به روز قدس، حضور مردم در راهپیمایی امسال را گسترده پیش‌بینی و تصریح کرد: مردم عزیز ایران برای شرکت در این قبیل برنامه ها که نجات مسلمانان و حفظ هویت اسلامی را به همراه دارد، نیازی به سفارش ندارند.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول