اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مشهد در مجلس:

تصمیم‌گیری درباره ساعت تعطیلی اصناف در حوزه اختیارات نمایندگان نیست

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مشهد در مجلس با اشاره به تعیین ساعت تعطیلی اصناف در مشهد گفت: صحبت کردن و تصمیم‌گیری در خصوص این موضوع در حوزه اختیارات و وظایف مجلس و نمایندگان نیست.

تصمیم‌گیری درباره ساعت تعطیلی اصناف در حوزه اختیارات نمایندگان نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، امیر حسین قاضی‌زاده ظهر امروز در یک نشست خبری در محل دانشکده جامع علمی‌کاربردی خبرنگاران مشهد،تصریح کرد: نیروی انتظامی مصوبات لازم برای این کار را از مراجع شهری گرفته است و شورای تامین نیز مجوز این کار را صادر کرده است.

وی افزود: مشهد در چند سال اخیر شاهد افزایش وسعت و جمعیت بوده است اما امکانات و نیروهای نیروی انتظامی افزایش نداشته است و توقعات از این نیرو بسیار زیاد است.

قاضی‌زاده ادامه داد: بر اساس اعلام مسئولان نیروی انتظامی ،درحال حاضر این نیرو برای تامین کامل نیاز‌های شهر مشهد به هزار نفر نیروی کادر نیاز دارد.

وی ادامه داد: مشهد دارای رشد حاشیه نشینی معادل 5.2 درصد است و به طور سرسام آوری در حال بزرگ شدن است و هیچ دستگاهی با این سرعت رشد، نمی‌تواند خدمت رسانی خوبی انجام دهد، ما باید ابتدا نیازهای نیروی انتظامی را برآورده کنیم، سپس از آنها توقع داشته باشیم.

تشکیل ستاد ملی انتخابات در حد یک ایده بوده است

نماینده مردم مشهد درباره موضع گیری‌ها برای انتخابات آینده ریاست جمهوری نیز گفت: در مجلس هشتم و نهم بحث تشکیل ستاد ملی انتخابات بوده و هست اما تنها در حد یک ایده است و باید تبدیل به طرح و قانون شود تا بتوانیم در موردش صحبت کنیم اما انتخابات ریاست جمهوری آینده با قانون فعلی برگزار می‌شود که مجری وزارت کشور و ناظر شورای نگهبان است.

وی افزود: در دنیا کشورها به دو نوع ریاستی یا پارلمانی اداره می‌شوند، ما اگر مدل ریاستی را انتخاب کرده‌ایم باید اختیارات لازم را به رئیس جمهور بدهیم و اگر مدل پارلمانی را می‌خواهیم باید پارلمان اختیارات کافی داشته باشد، اما با شرایط فعلی مجلس و نوع برگزاری انتخابات، به نظر نمی‌رسد توان بر عهده گرفتن مسئولیت اجرایی کشور را داشته باشد.

وی ادامه داد: درگیری‌های امروز دولت و مجلس به این دلیل است که بحث اجرا و نظارت از هم جداست و تعدد مراکز تصمیم‎گیری باعث توقف کار می‌شوند؛ روش فعلی باعث مداخله بیش از اندازه مجلس در کار اجرایی می‌شود و ترمز دولت را می‎کشد.

روش خدمات رسانی به مردم توس مشکل دارد

قاضی زاده همچنین در پاسخ به سوال دیگری در خصوص مشکلات منطقه تاریخی توس تصریح کرد: در گذشته تصمیم بر این  بود که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با استفاده از مشاور، میزان حریم منطقه باستانی و میراثی توس را مشخص کند سپس با مردم منطقه وارد مذاکره شود و احیا، نگهداری و بهره‌برداری از آثار تاریخی این منطقه را به خود مردم سپرده و بر آنها نظارت کند اما این کار را انجام نداده است.

وی افزود: روش خدمات رسانی به مردم توس مشکل دارد و باید با استفاده از فناوری‌های جدید، بدون کنده کاری و تخریب آثار باستانی به مردم منطقه خدمات داد.

وی ادامه داد: پیگیر این موضوع هستیم که توس یا تبدیل به شهرستان شود و یا به مشهد الحاق شود تا متولی خدمات رسانی به آن مشخص شود.

در مشهد مسئولان به دنبال پول هستند نه حل مشکلات مردم!

عضو کمیسیون آموزش مجلس در ادامه در خصوص مشکل سبزی‌های آلوده کشت شده در حریم کشف رود تصریح کرد: متاسفانه مسئولین این موضوع را به یکدیگر پاس می‌دهند و تنها با یک تصمیم مشکل کشف رود حل می‌شود.

وی افزود: امروزه سیستم‌های تصفیه فاضلاب در محل ساخته شده است و این سیستم‌ها در ایران نیز موجود است و با این کار می‌شود مشکل سبزی‌های آلوده را به راحتی حل کرد، متاسفانه در شهر مشهد مسئولان به دنبال این نیستند که مشکلات را حل کنند بلکه به دنبال پول در آوردن هستند.

بودجه زیارت برگردانده شده است

قاضی زاده با انتقاد از مدیران شهرداری مشهد در بحث زیارت خاطرنشان کرد: کارگروه ملی زیارت، قانون زیارت و بودجه آن ابزار کافی برای حوزه اجرایی شهر مشهد هستند و همه این ابزارها در اختیار استاندار خراسان رضوی است، اما مجری از این ابزارها به خوبی استفاده نمی‌کند.

وی افزود: اعتبارات زیارت آمده است و توسط استانداری به شهرداری داده شده است اما شهرداری چون کار را انجام نداده،  سازمان نظارتی جلوی استفاده از بودجه را گرفته و اعلام کرده است که سال مالی تمام شده است و بودجه باید برگردد.

 خراسان رضوی سومین استان کشور از نظر طلاق است

نماینده مردم مشهد به سیاست‌های کنترل جمعیت کشور اشاره و خاطرنشان کرد: بر اساس آمارها استان خراسان رضوی نه تنها دارای رشد موالید کمی است بلکه سومین استان کشور از نظر تعداد طلاق است که باید آسیب شناسی جامعی برای این مشکلات صورت گیرد.

وی افزود: افزایش رشد جمعیت موضوعی اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی است  که کم شدن ازدواج، افزایش سن ازدواج و مسولیت‌های فراوان جدید برای بانوان در جامعه، از عوامل کاهش رشد جمعیت است و امروز تحصیل و اشتغال جزو نیازهای فرهنگی و اجتماعی بانوان شده است.

وی تاکید کرد: این فرهنگ در کشور ما به وجود آمده است و باید آنرا بپذیریم اما در عین حال باید شرایطی را ایجاد کنیم که این فرهنگ بر نرخ باروری جامعه اثرگذار نباشد، هنوز بانوان ایرانی به داشتن فرزند علاقه‌مند هستند و با تمرکز بر طبقه متوسط باید برای افزایش نرخ رشد جمعیت تلاش کرد.

قاضی زاده همچنین با انتقاد از نحوه اجرای طرح پزشک خانواده تصریح کرد: مخالف اجرای این طرح نیستم و اجرای همراه با مشکل این طرح هم بهتر از اجرا نشدن آن است، این طرح باعث نجات نظام سلامت چندین کشور شده است اما در حال حاضر از مسیری اشتباه در حال اجراست و به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.

وی افزود: طرح پزشک خانواده 40 هزار میلیارد تومان ارزش دارد و برای اجرای آن در سه فاز و در 5 سال برنامه ریزی شده بود که فازهای ابتدایی آن انجام نشده است و اکنون به سرعت در حال اجرا در کل کشور است.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول