اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فرمانده ارتش مصر در کانال سوئز خبر داد

قاهره تقاضای آمریکا برای حمله به کشتی ایرانی را رد کرد

خبرگزاری فارس: فرمانده ارتش مصر در کانال سوئز با تاکید بر اینکه قاهره تنها مسئول حفظ امنیت این آبراهه استراتژیک است، گفت که نیروی دریایی مصر تقاضای آمریکا برای حمله به یک کشتی ایرانی را رد کرده است.

قاهره تقاضای آمریکا برای حمله به کشتی ایرانی را رد کرد

به گزارش فارس به نقل از روزنامه الیوم السابع، سرلشکر "مهاب ممیش"، فرمانده سابق نیروی دریایی مصر و مسئول ارشد نظامی این کشور در کانال سوئز شب گذشته در گفت‌وگو با شبکه ماهواره‌ای الحیات مصر گفت که آمریکا از نیروی دریایی مصر تقاضا کرد که به یک کشتی ایرانی در حال عبور از کانال سوئز حمله کنیم.

ممیش با تاکید براینکه نیروی دریایی مصر این تقاضا را رد کرده است، گفت: آمریکایی‌ها ادعا می‌کردند که این کشتی در حال انتقال سلاح به سوریه است.

وی افزود: در روزهای آغازین انقلاب مصر نیز آمریکایی‌ها چندین فروند رزم‌ناو به کانال سوئز برای تامین امنیت آن اعزام کردند که با مخالفت مصر مواجه و مجبور به ترک این منطقه شدند.

اظهارت سرلشکر ممیش که این اواخر به دستور مرسی از سمت فرماندهی نیروی دریایی مصر برکنار شده بود، بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های مصر داشته است.

سرلشکر ممیش در بخشی از سخنان خود تاکید کرده بود که مصر تنها مسئول مدیریت و حفظ امنیت کانال سوئز است و تمامی تصمیمات سیاسی و فنی در این‌باره از سوی قاهره اتخاذ می‌شود.

وی با اشاره به تلاش مصر برای بالا بردن امنیت عبور و مرور کشتی‌ها از کانال سوئز، افزود: هرگونه اقدام نظامی در کانال سوئز  غیرممکن است، چون این کانال، آبراهه‌ای باریک و تحرکات نظامی در آن بسیار مشکل است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول