اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

احمد شفیق: هیچ احضاریه‌ای از دادگاه دریافت نکرده‌ام/ فعلا به مصر باز نمی‌گردم

خبرگزاری فارس: احمد شفیق، آخرین نخست‌وزیر حسنی مبارک با بیان اینکه ابلاغیه‌ای از سوی دادستانی مصر به دست او نرسیده است، تاکید کرد که حاضر نیست به مصر باز گردد.

احمد شفیق: هیچ احضاریه‌ای از دادگاه دریافت نکرده‌ام/ فعلا به مصر باز نمی‌گردم

به گزارش فارس به نقل از روزنامه المصریون، «احمد شفیق»، نامزد سابق انتخابات ریاست جمهوری مصر و رقیب انتخاباتی محمد مرسی در تماس تلفنی با برنامه "القاهره الیوم" گفت که تاکنون از دادستانی کل مصر هیچ احضاریه رسمی درباره اتهام دست داشتن در کشتار مردم یا هر قضیه دیگری دریافت نکرده است.

آخرین نخست‌وزیر حسنی مبارک در ادامه اتهام پرداخت 5 میلیون دلاری برای حمایت از تظاهرات مخالفان جماعت اخوان المسلمون در 24 اوت (جمعه گذشته) را رد کرد و گفت: اگرچه به دلیل مسالمت‌آمیز بودن این تظاهرات با آن اعلام همبستگی کردم اما هیچ‌گاه مردم را به حضور در آن دعوت نکردم و اگرچه خودم در این تظاهرات حضور نداشتم اما 10 میلیون "احمد شفیق" به جای من در آنجا حضور داشتند.

شفیق با ادعای آنکه پیام‌های تهدیدآمیزی برای بازگشت به مصر دریافت کرده است،‌ گفت: هیچ‌کس نمی‌تواند مرا از فعالیت در کشورم باز دارد و تمام سخنان مبنی بر اینکه شکایت‌های مطرح شده علیه من مانع بازگشتم به مصر شده است،‌ فاقد صحت و اعتبار است و من این توهین را نمی‌پذیرم.

وی افزود: عدم بازگشت من به مصر به دلایل شخصی بوده است اما در آینده به عرصه سیاسی کشور بازگشته و در آن فعالیت می‌کنم، چون من شخصی نیستم که خود را حبس کنم و به نفع کشورم فعالیت نکنم.

شفیق گفت که صفوت حجازی و محمد البلتاجی از رهبران اخوان المسلمون از طرف خود و نه از سوی جماعت ابلاغیه‌ای علیه من ارائه داده و ادعا کردند که من مسئول کشتار مردم مصر بوده‌ام.

شفیق در پاسخ به این سوال که آیا در انتخابات ریاست جمهوری مصر تقلب صورت گرفته بود، گفت: در حال حاضر درباره این موضوع افشاگری نمی‌کنم.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول