اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 5 ماه نخست امسال

بیش از یک میلیون رأس دام در قم واکسینه شدند

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان قم گفت: در پنج ماه نخست امسال 850 هزار رأس گوسفند و بز و 212 هزار گاو و گوساله در استان قم واکسینه شدند.

بیش از یک میلیون رأس دام در قم واکسینه شدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم مهدی رفیعی در حاشیه بازدید از نمایشگاه جلوه‌های خدمت ماندگار در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اداره‌ کل دامپزشکی استان قم مدیریت و مبارزه با بیماری‌های دام و طیور است.

وی ادامه داد: فعالیت‌های بسیاری در راستای پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های دام در این اداره انجام می‌شود که مایه‌کوبی دام‌ها یکی از این فعالیت‌هاست.

مدیرکل دامپزشکی استان قم افزود: در پنج ماه نخست سال جاری 212 هزار گاو و گوساله در استان قم واکسینه شدند.

وی با اشاره به واکسیناسیون 850 هزار رأس گوسفند و بز توسط اداره‌ کل دامپزشکی استان قم عنوان کرد: تمام واکسن‌های مورد نیاز در این راستا به این دام‌ها تزریق شده است.

رفیعی بیان کرد: ضد عفونی اماکنی که دام و طیور در آن نگهداری می‌شوند یکی از اقدامات ضروری برای کاهش بیماری‌ها در این حوزه است.

وی گفت: در پنج ماه نخست امسال بیش از 4 میلیون مترمربع از اماکن نگهداری دام‌ها برای از بین بردن عوامل بیماری‌زا ضد عفونی شده‌اند.

مدیرکل دامپزشکی استان قم خاطر نشان کرد: این ضد عفونی مراکز نگهداری دام‌ها اغلب به صورت رایگان و با اعتبار دولتی انجام می‌شود.

وی با تاکید بر حمایت از بخش خصوصی در زمینه کنترل سلامت دام‌ها افزود: باید بخش خصوصی را در حفظ استانداردهای بهداشتی پشتیبانی کرد تا عموم جامعه از آسیب‌های احتمالی در امان باشند.

رفیعی بیان کرد: همچنین در خصوص مبارزه با انگل‌های خارجی دام، بیش از 3 میلیون متر مربع جایگاه‌های دامداری و 37 هزار رأس دام علیه انگل‌ها سم‌پاشی شده‌اند و این کار به صورت رایگان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه در زمینه سم‌پاشی عملکرد امسال دامپزشکی استان قم بیش از سال‌های گذشته بوده است اضافه کرد: دامداران استان قم از این موضوع اظهار رضایت کرده‌اند.

انتهای پیام/آ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول