اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  ایران در جهان

لیبرمن: سیاستمداران پیشین اسرائیل مقصر پیشرفت هسته‌ای ایران هستند

خبرگزاری فارس: وزیر خارجه رژیم صهیونیستی سیاستمداران پیشین اسرائیل را به خاطر ناکامی در متوقف کردن ایران مقصر دانست.

لیبرمن: سیاستمداران پیشین اسرائیل مقصر پیشرفت هسته‌ای ایران هستند

به گزارش فارس، به نقل از پایگاه خبری «عاروتص شوع»، «آویگدور لیبرمن» جمعه در گفت‌وگو با اخبار شبکه 2 اسرائیل، با انتقاد از تصمیم‌سازان اسرائیلی در دهه گذشته،‌ گفت: آنها سیاست لازم و ضروری را در قبال ایران اتخاذ نکردند، بنابراین به ایرانی‌ها اجازه دادند به ظرفیت‌هایی برسند که امروزه به آنها دست یافته‌اند.

وی افزود: من سال 2001 یعنی زمانی که تاسیسات هسته‌ای ایران مانند امروز زیرزمینی و پراکنده نبودند، در این باره صحبت کردم. اولین بار سال 1996 با این موضوع روبرو شدم یعنی زمانی که مدیرکل دفتر نخست وزیر بودم. سال 2001، ما می‌دانستیم ایرانی‌ها قصد دارند همه تاسیسات خود را به زیرزمین منتقل و در سراسر کشور پراکنده کنند، اما آن گونه که باید، در آن زمان در این باره تصمیم‌گیری نشد.

جالب اینکه وزیر خارجه اسرائیل از پاسخ به این پرسش که آیا از حامیان حمله به ایران است یا خیر، طفره رفت و صرفا گفت: اوضاع کنونی بسیار جدی است. به عنوان فردی که سال‌هاست درگیر این مسئله است،‌ می‌توانم بگویم طبق اطلاعات جاسوسی، اسرائیل نمی‌تواند با ایران هسته‌ای همزیستی کند.

وی افزود:‌ کسانی که نمونه‌های چون پاکستان، هند و کره شمالی را مطرح می‌کنند، نمی‌داند درباره چه چیزی سخن می‌گوید. راهی وجود ندارد که اسرائیل بتواند ایران هسته‌ای را بپذیرد.

لیبرمن با اشاره به همکاران خود در کابینه اسرائیل که بیش از اندازه درباره حمله به ایران سخن می‌گویند،‌ گفت: برخی بدون داشتن اطلاعات جاسوسی درباره این مسئله سخن می‌گویند. فکر می‌کنم این روش مخرب است و بازدارندگی ما را کاهش می‌دهد.

انتهای پیام/ه.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول