اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی رودبار خبر داد

احداث 40 کیلومتر کانال بتنی در رودبار

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی رودبار از احداث 40 کیلومتر کانال بتنی در این شهرستان خبر داد.

احداث 40 کیلومتر کانال بتنی در رودبار

به گزارش خبرگزاری فارس از رودبار، تیمور رنگیدن در مراسم افتتاح پروژه احداث کانال بتنی اراضی شالیزاری روستای شمام رستم‌آباد که با حضور استاندار گیلان برگزار شد، اظهار داشت: تسطیح‌سازی شالیزارهای رودبار و احداث کانال بتنی و انهار کشاورزی برنج‌زارها و باغ‌ها از اواخر سال 89 در دستور کار این اداره قرار گرفته است.

وی از اجرای 40 کیلومتر احداث کانال بتنی در رودبار خبر داد و افزود: این مقدار کانال بنتی با اعتباری بالغ بر 6 میلیارد تومان در مناطق مختلف رودبار به اجرا در آمده است.

این مسئول درباره پروژه احداث کانال بتنی اراضی شالیزاری شمام رستم‌آباد گفت: این پروژه به طول 3.5 کیلومتر با اعتباری بالغ بر 520 میلیون تومان اجرایی شده است.

وی استفاده بهینه از آب کشاورزی و جلوگیری از هدر رفت آب را از مهم‌ترین اهداف ساماندهی اراضی رودبار عنوان کرد.

رنگیدن با بیان اینکه شالیزارهای رودبار مستعد کشت دوم هستند، یادآور شد: ساماندهی انهار کشاورزی و کانال‌های بتنی کشاورزان را در توسعه کشت دوم ترغیب می‌کند.

به گفته وی 360 بهره‌بردار از اجرای این پروژه بهره‌مند شدند و آب کشاورزی 200 هکتار اراضی کشاورزی رودبار از کانال‌های مذکور تامین شد.

مدیر جهاد کشاورزی رودبار، ساماندهی آب‌های جاری برای استفاده بهینه در زمینه‌های کشاورزی را از برنامه‌های در دستور کار این اداره برشمرد و ادامه داد: 150 کیلومتر لوله‌گذاری برای مهار آب‌های جاری سطح شهرستان انجام گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان نیز در مراسم مذکور، همکاری منسجم و مستمر استاندار را در اجرای پروژه‌های کشاورزی موثر دانست و متذکر شد: پروژه‌های کشاورزی گیلان با حمایت استاندار در حال رشد است.

اردشیر روحی، با بیان اینکه پروژه احداث کانال‌های بتنی در شالیزارهای گیلان تنها در مدت چهار ماه انجام می‌گیرد، اذعان داشت: ساماندهی و بتنی کردن انهار شالیزاری در هشت ماه دیگر از سال به دلیل بارندگی و جاری شدن آب کشاورزی در انهار امکانپذیر نیست.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول