اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران

روحیه ایستادگی کشورهای اسلامی برابر استکبار افزایش می‌یابد

خبرگزاری فارس: امام جمعه مهربان گفت: برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران می‌تواند روحیه مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و استکبار را در کشورهای اسلامی و مسلمانان افزایش دهد.

روحیه ایستادگی کشورهای اسلامی برابر استکبار افزایش می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از مهربان، حجت‌الاسلام والمسلمین جلیل جلیلی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه  این شهر، به دیدار ریاست جمهوری و اعضای هئیت دولت با مقام معظم رهبری همزمان با هفته دولت اشاره کرد و افزود: ولی امر مسلمین جهان در این دیدار توصیه‌های راهگشا و کلیدی به رئیس‌جمهور و اعضای هئیت دولت بیان فرموده و پیشرفت‌های کشورمان در زمینه‌های مختلف عمرانی، علمی و فناوری در طول فعالیت دولت نهم و دهم را مورد تجلیل قرار دادند.

وی افزود: معظم‌له از رئیس‌جمهور و همکارانش خواستند با مغتنم شمردن یک سال باقی‌مانده از عمر دولت دهم، در همین یک سال نیز می‌شود کارهای بسیار مهم و بزرگی انجام داد.

امام جمعه مهربان به ارتقای جایگاه ایران در عرصه سیاست خارجی از دیدگاه مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: ارتقای جایگاه ایران در عرصه‌ سیاست خارجی و مسائل بین‌المللی، برجسته شدن ارزش‌های انقلاب در گفتار و رفتار دولت، از جمله ساده‌زیستی و دوری از تجمل، استکبارستیزی و افتخار به انقلابی‌گری و تلاش برای ارتباط گسترده با مردم، از جمله نقاط قوت دولت است که منشأ برکات و آثار مثبتی بوده است.

جلیلی به مشکلات معیشتی مردم به ویژه قشر آسیب‌پذیر جامعه اشاره کرد و در این زمینه به دیدگاه‌های مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: عمده این مشکلات به مسائل معیشتی قشرهای متوسط و ضعیف مربوط می‌شود که باید برای برطرف کردن آنها جداً همت و برنامه‌ریزی کرد و بخشی از مسائل ناشی از تورم است، البته ما کمبود کالا در کشور نداریم، اما گرانی و کاهش قدرت خرید مردم باید علاج شود که در این زمینه همه‌ بخش‌های ستادی و عملیاتی مسئولند.

خطیب جمعه مهربان تاکید کرد: مردم از دولت رضایت کامل دارند و تنها مشکل مردم مشکلات اقتصادی است و اگر این مشکلات اقتصادی و بحث تورم و گرانی حل شود رضایت مردم از عملکرد دولت‌های نهم و دهم عدد 100 را نشان خواهد داد.

امام جمعه مهربان حمایت از تولید، رسیدگی به واحدها و کارخانه‌هایی که دچار مشکل شده‌اند، ‌فعال‌سازی واحدهای متوسط و کوچک، مدیریت منابع ارزی و حمایت همه‌جانبه از تولید ملی، را از دیگر توصیه‌های موکد رهبر معظم انقلاب به رئیس جمهور و اعضای هئیت دولت عنوان کرد.

امام جمعه مهربان در این زمینه خطاب به مسئولان منطقه مهربان اظهار کرد: مسئولان منطقه مهربان در زمینه حمایت از تولید و فعال‌‌سازی واحدهای کوچک دقت نظر داشته باشند و راه‌‌اندازی واحدهای تولیدی از محل اعتبارات بنگاه‌های زودبازده اقتصادی و احداث شهرک صنعتی در مهربان از جمله این موارد است که باعث خواهد شد تا جوانان به خاطر پیدا کردن شغل به فکر مهاجرت به شهرهای بزرگ نباشند.

جلیلی افزود: توصیه آخر رهبر انقلاب به رئیس‌جمهور و هیئت دولت این بود: برای خدا کار کنید و لحظه‌ای را در خدمت به مردم و نظام از دست ندهید. اگر هم کسی نبیند، خداوند می‌بیند و همه‌ این فعالیت‌ها را پاداش مضاعف می‌دهد.

خطیب جمعه مهربان به برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در ایران اشاره کرد و افزود: این جنبش در عصری که تمام کشورهای جهان باید تابع بلوک شرق یا غرب می‌بودند، فریاد استقلال و آزادی را سر داد.

امام جمعه مهربان استعمارزدایی، مبارزه با امپریالیسم جدید و ایجاد وحدت و یکپارچگی در کشورهای عضو این جنبش را از مهمترین رویکردها و اهداف کشورهای غیر متعهد دانست.

وی به تبلیغات و سرمایه‌گذاری‌های مسموم دشمنان به ویژه آمریکای مستکبر برای جلوگیری از برگزاری اجلاس جنبش عدم تعهد در نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: با وجود تمام تلاش‌های دشمنان، این اجلاس با حضور 120 کشور در تهران برگزار می‌شود و دو هزار نفر خبرنگار این رویداد مهم و بی‌نظیر را پوشش خبری می‌دهند.

جلیلی با بیان اینکه شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد در دوران اوج بیداری اسلامی در منطقه برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: برگزاری این جنبش در تهران می‌تواند روحیه مقاومت و ایستادگی در برابر ظلم و استکبار را در کشورهای اسلامی و مسلمانان افزایش دهد.

خطیب جمعه مهربان در ادامه به مناسبت‌های هفته اشاره کرد و با تبریک روز کارمند به تمام کارمندان، کارکنان دولت و کارگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در جمهوری اسلامی شکافی بین مدیر، کارمند و ارباب رجوع وجود ندارد و ضمن آنکه کارمندان احترام مردم را نگه می‌دارند، مردم نیز باید طوری رفتار کنند که هیچ کارمندی احساس خستگی نکند و با تمام وجود به ارباب رجوع خدمت نماید.

امام جمعه مهربان با اشاره به تخریب بارگاه بقیع در سال 1344 هجری قمری توسط وهابیت خبیث، مسلمانان و شیعیان را به پاسداشت هرچه بیشتر از حریم اهل بیت و آثار اسلامی دعوت کردند.

جلیلی با تسلیت و گرامیداشت سالروز آیت‌الله محمدباقر حکیم، روز  بزرگداشت محمدبن زکریای رازی و روز داروسازی را گرامی داشت.

خطیب جمعه با گرامیداشت سالروز شهادت شهیدان رجائی و باهنر و شهدای دولت اظهار امیدواری کرد، عملکرد شهیدان رجایی و باهنر برای همیشه در جامعه نهادینه شده و به عنوان الگو مورد استفاده قرار گیرد.

انتهای پیام/ی20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول