اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه الغدیر یزد:

جدایی بسیج از مساجد انحراف است

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به ارتباط تنگاتنگ پایگاه‎های بسیج و مساجد کشور گفت: جدایی پایگاه بسیج از مساجد انحراف است و دشمن نیز خواستار این مسئله است.

جدایی بسیج از مساجد انحراف است

به گزارش خبرنگار فارس از یزد؛ سردار اکبر فتوحی در همایش بزرگداشت روز جهانی مساجد در یزد اظهار داشت: مساجد نقش پررنگی در گسترش همبستگی و اتحاد مردم دارند.

وی افزود: اگر مساجد پویا باشند، امر به معروف در آنها زنده می‌شود و احکام اسلام نیز با قدرت بیشتری اجرا می‌شود.

فتوحی با اشاره به اینکه مسجد به عنوان نخستین خواستگاه عبودیت، معبر ارتباط با خداست بیان کرد: این مکان مقدس، از نشانه‌های کمال در مکتب اسلام است.

وی بابیان اینکه برای رسیدن به معرفت دینی باید دین را به عنوان فاکتور کلیدی و زمینه‌ساز حل مسائل و مشکلات قبول داشته و از آن کمک بگیریم ادامه داد: این مهم با حضور گسترده در مساجد و بیان مباحث است.

وی اضافه کرد: امروز دشمن می‌کوشد به جایگاه مقدس مساجد و جوانان ضربه وارد کند و نگذارد برنامه‌های فرهنگی در سطح جامعه اجرا شود.

فتوحی از بسیج به عنوان شجره طیبه یاد کرد و اظهار داشت: بسیج از یادگارهای امام راحل است و هیئت امنای مساجد با روحیه باز، زمینه حضور جوانان بسیجی را در سطح مساجد فراهم کنند تا از این طریق بسیج و مساجد بتوانند به کارهای فرهنگی، اجتماعی و دینی بپردازند.

وی گفت: روحانیت به عنوان سنگربانان اصلی جامعه نقش مهم بر عهده دارند و باید تلاش کنند تا جوانان بیشتری جذب مسجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج شوند.

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد تصریح کرد: جداکردن پایگاه‌های بسیج از مساجد فکری اشتباه و مسیری منحرف است و اگر جوانان را از مساجد جدا کنیم از معنویت جدا کرده ایم.

وی مساجد را پایگاه اصلی تربیت اسلامی و رشد اسلام ناب محمدی دانست و افزود: وجود پایگاه بسیج در مساجد حضور جوانان را در مساجد پررنگ‌تر می کند و رعب و وحشتی عجیب در دل دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب می‌اندازد.

وی در ادامه مسجد را کانون بصیرت سیاسی، عبادی، فرهنگی و تربیت جامعه اسلامی عنوان کرده و افزود: اگر مسجد جایگاه واقعی خود را در جامعه پیدا کند کانونی برای تربیت انسان هایی تأثیرگذار و مومن خواهد بود.

فتوحی اضافه کرد: با توجه به شرایط حساس دنیای کنونی و تقابل تمام عیار حق و باطل در عرصه‌های مختلف، برنامه‌ریزی‌ها در بحث بیداری اسلامی و ضرورت پرداختن ریشه‌ای به این مقوله به عنوان یکی از طرح‌های برجسته ارائه شده از سوی رهبر معظم انقلاب انجام گیرد.

وی اظهار داشت: مسجد محل عبادت، نقطه عطف و محور همه تصمیمات است و مرکز انسجام، وحدت و تجلی نظم و انضباط است و مرکز تزکیه و تهذیب و مرکز ارتباط خلق و خداست و در شرایط کنونی ضرورت ایجاب می کند پیوند مساجد و جوانان بیش از پیش گسترش یابد.

این مقام مسئول افزود: مسجد مرکز علمی و فکری و هم‌اندیشی است و هئیت امنا و پایگاه‌های بسیج مکمل یکدیگر جهت جذب و برقراری اهداف همدیگر هستند.

سی و یکم مردادماه، مصادف با به آتش کشیده شدن مسجد الاقصی از سوی صهیونیست‌ها، به عنوان روز جهانی مساجد نامگذاری شده است.

انتهای پیام/صا10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول