اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای برخورد با تخلفات حادثه‌ساز صورت گرفت

آغاز طرح کنترل تخلفات رانندگی حادثه‌ساز در کهگیلویه و بویراحمد

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی فرهنگ ترافیک راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد از آغاز طرح کنترل تخلفات رانندگی حادثه‌ساز در این استان خبر داد.

آغاز طرح کنترل تخلفات رانندگی حادثه‌ساز در کهگیلویه و بویراحمد

فرید کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: طرح کنترل تخلفات حادثه‌ساز از ابتدای شهریور سال جاری با هدف روان‌سازی عبور و مرور وسایل نقلیه در سطح معابر شهری این استان اجرا شد.

این مسئول ادامه داد: برخورد با تخلفاتی همچون سرعت و سبقت غیر مجاز، عدم استفاده از کمربند و کلاه ایمنی، عدم رعایت فاصله طولی و حرکت نکردن در مسیر بین خطوط و استفاده از تلفن همراه از اهداف اجرای این طرح در استان است.

وی عنوان کرد: در بازنگری قانون راهنمایی و رانندگی جریمه عابر پیاده متخلف در حال بررسی بوده و در صورت تصویب نهایی در سال آینده اجرا می‌شود.

معاون آموزشی فرهنگ ترافیک راهنمایی و رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: قانون جریمه رانندگانی را هم که تا 30 امتیاز منفی کسب کنند ضبط گواهی‌نامه در نظر گرفته است.

کریمی تصریح کرد: در صورت تکرار تخلف، فرد باید به صورت مجدد برای دریافت گواهی‌نامه ثبت‌نام کند.

وی سه عامل انسانی، جاده‌ها و وسایل نقلیه را مهم‌ترین عامل تصادفات دانست و گفت: توجه به قوانین راهنمایی و رانندگی میزان تصادفات و در نتیجه حوادث ناگوار آن را که به واسطه عامل انسانی ایجاد می‌شود، کاهش خواهد داد.

معاون آموزشی فرهنگ ترافیک راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد، ایجاد زیرساخت‌ها و فرهنگ‌سازی مناسب را دو عامل مهم و اساسی در اجرای کامل و صحیح قوانین راهنمایی و رانندگی عنوان کرد.

کریمی به نقش رسانه‌ها برای پیشگیری از سوانح حادثه‌ساز رانندگی اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها و مطبوعات و به خصوص صدا و سیما بیش از سایر نهادهای فرهنگی و فرهنگ‌ساز در این راستا اثرگذار هستند.

وی تعامل پلیس و رسانه را در این زمینه خواستار شد و افزود: اگر این دو با یکدیگر همواره در تماس بوده و تعامل سازنده و پیوسته داشته باشند بسیاری از مشکلات کنونی را در زمینه سوانح و حوادث رانندگی نخواهیم داشت.

انتهای پیام/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول