اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر راه خبر داد

کاهش 6 درصدی تلفات جاده‌ای کشور در سه ماهه نخست سال

خبرگزاری فارس: معاون وزیر راه و شهرسازی از کاهش 6 درصدی تلفات جاده‌ای کشور در سه ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: سوانح رانندگی در سه ماه اول سال جاری 3 هزار و 334 نفر کشته بر جای گذاشت.

کاهش 6 درصدی تلفات جاده‌ای کشور در سه ماهه نخست سال

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، شهریار افندی‌زاده ظهر امروز در نشست خبری در محل اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های استان خراسان‌رضوی، اظهار کرد: در برنامه تابستانی خود افزایش خدمات در سفرهای جاده‌ای و کاهش تصادفات را دنبال می‌کنیم که در حوزه افزایش خدمات به دنبال ایجاد فضای رقابتی میان شرکت‌های حمل و نقل هستیم.

وی ادامه داد: برای افزایش خدمات شرکت‌های حمل و نقل از سال گذشته شرکت‌ها را رتبه‌بندی کرده‌ایم و تا پایان شهریورماه شرکت‌هایی که بتوانند رتبه‌های 4 و 3 را کسب کنند به مردم معرفی می‌کنیم تا با ایجاد فضای رقابتی مردم بتوانند از خدمات بهتری استفاده کنند.

وی افزود: اکنون 10 درصد بلیط اتوبوس‌ها به صورت اینترنتی به فروش می‌رسد که باید این میزان را تا 30 درصد افزایش داده و مراجعه مردم به پایانه‌ها برای تهیه بلیط را کم کنیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین در پاسخ به سئوالی در رابطه با میزان تلفات سوانح رانندگی در جاده‌های کشور خاطرنشان کرد: بحث ایمنی حمل و نقل بحثی بسیار مهم است، در سال 1384 بیش از 27 هزار کشته در جاده‌های کشور داشتیم که اگر رشد 10 درصدی تلفات ادامه پیدا می‌کرد، امسال باید شاهد مرگ بالغ بر 50 هزار نفر ‌بودیم.

وی افزود: با وجود اضافه شدن یک میلیون و 500 هزار دستگاه خودرو در هر سال و همچنین ایجاد 3 هزار کیلومتر جاده جدید در کشور اما، هر سال شاهد کاهش تقریباً 10 درصدی تلفات سوانح رانندگی در جاده‌های کشور هستیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در سال 90 شاهد کاهش 14.5 درصدی تلفات سوانح رانندگی در مسیر برون شهری و روستایی بودیم، ادامه داد: در سه ماهه اول سال جاری نیز این آمار 6 درصد کاهش را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد و امیدواریم تا پایان سال به کاهش 10 درصدی دست پیدا کنیم.

افندی‌زاده خاطرنشان کرد: در سه ماه اول سال جاری 3 هزار و 334 نفر در سوانح رانندگی برون شهری فوت کرده‌اند.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه ناوگان عمومی حمل و نقل جاده‌ای سهم اندکی در تصادفات جاده‌ای دارد، تصریح کرد: رانندگان سیستم حمل و نقل عمومی، رانندگان حرفه‌ای هستند و ما هم به دنبال این هستیم که سهم آنها در تلفات جاده‌ای به صفر برسد تا مردم با اطمینان کامل از حمل و نقل عمومی جاده‌ای استفاده کنند.

وی افزود: سیاست‌هایی برای افزایش ایمنی حمل و نقل عمومی پیاده کرده‌ایم و به شدت با شرکت‌هایی که تصادف و تلفات داشته باشند برخورد می‌کنیم.

افندی زاده در خصوص عوامل عمده بروز تصادفات جاده‌ای در کشور تاکید کرد: خستگی و خواب آلودگی، افزایش سرعت بیش از حد مجاز و انحراف به چپ از عمده دلایل تصادفات جاده‌ای هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی افزود: بیشترین تصادفات جاده‌ای در ساعت‌های 12 تا 16 و 16 تا 18 و میان رانندگان با سن میان 18 تا 35 سال رخ می‌دهد که این مسئله نشان دهنده سهم بالای خطای انسانی در بروز تصادفات است که البته وضعیت جاده و وسیله نقلیه در کاهش تلفات ثاتیرگذار هستند.

وی ادامه داد: در سال گذشته شاهد افزایش واژگونی خودروها بودیم به همین دلیل به سمت اصلاح شیب جاده‌ها رفته‌ایم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بیان اینکه حجم تصادفات در آزادراه‌ها کمتر از جاده‌ها است تصریح کرد: طول بزرگراه‌های کشور امروز به 13 هزار کیلومتر رسیده است و همچنین در تلاش برای توسعه آزادراه‌ها هستیم.

وی افزود: امسال 850 نقطه پرحادثه در جاده‌های کشور را مشخص کرده‌ایم و در حال اصلاح آنها هستیم که 35 درصد از این نقاط اصلاح شده‌اند.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه بیشترین تردد جاده‌ای در آزادراه‌ها اتفاق می‌افتد، اظهار کرد: آزادراه‌های تهران ـ کرج، تهران ـ قم، کرج ـ قزوین و مسیر قائمشهر به ساری بیشترین تردد را در سال گذشته داشتند که در این میان 18 درصد ترددها سهم خودروهای سنگین و 82 درصد سهم خودروهای سبک بوده است.

وی ادامه داد: استان‌های تهران، خراسان‌رضوی، خوزستان، فارس، اصفهان، مازندران، کرمان و سیستان و بلوچستان دارای بیشترین تلفات جاده‌ای در کشور هستند که برای کاهش تلفات در این استان‌ها برنامه‌های ویژه‌ای داریم.

انتهای پیام/ح10/ط4001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول