اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم:

حوادث موتورسواران در قم رو به افزایش است

خبرگزاری فارس: معاون مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم گفت: میزان حوادث موتورسواران در قم رو به رشد است به گونه‌ای که طی یک هفته گذشته 191 تصادف توسط این قشر از رانندگان وسائل نقلیه رخ داده است.

حوادث موتورسواران در قم رو به افزایش است

مهدی فراهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم به تبیین عملکرد مرکز فوریت‌های پزشکی پیش از شروع تعطیلات پایان ماه رمضان تا روز گذشته پرداخت و بیان کرد: در این مدت 6 هزار و 151 تماس با مرکز فوریت‌های پزشکی صورت گرفته که از این تعداد 706 مورد آن منجر به اعزام نیروهای امدادی اورژانس 115 به محل حادثه شد.

وی با شرح 706 ماموریت انجام شده در این مدت ابراز کرد: 297 مورد از ماموریت‌های این زمان مربوط به تصادفات شهری و جاده‌ای بود.

معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم ادامه داد: از تعداد 297 ماموریت یاد شده، 247 مورد به تصادفات و حوادث شهری و 50 مورد دیگر به حوادث جاده‌ای اختصاص داشت.

فراهانی به مجروحان این حوادث اشاره و ابراز کرد: 357 نفر بر اثر حوادث ترافیکی مجروح شدند.

وی با بیان اینکه تعدادی از مجروحان به مراکز درمانی و تعدادی دیگر به صورت سرپایی معالجه شدند تصریح کرد: 233 مورد از مجروحان این حوادث در مراکز درمانی بستری و 122 نفر نیز به صورت سرپایی درمان و دو نفر نیز فوت کردند.

معاون مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی قم اضافه کرد: 409 مورد از دیگر ماموریت‌های انجام شده را مشکلات قلبی، تنفسی و ... مددجویان تشکیل می‌دادند که امدادرسانان اورژانس 115 پس از انجام اقدامات درمانی اولیه در صورت نیاز آنان را به مرکز درمانی انتقال دادند.

وی با بیان اینکه همچنان آمار حوادث موتورسواران در قم رو به رشد است تصریح کرد: در این مدت موتورسواران 191 فقره تصادف را به خود اختصاص دادند.

فراهانی با ذکر تعداد مجروحان حوادث موتورسواری در این مدت بیان کرد: 238 نفر بر اثر حوادث و سوانح موتورسواری مجروح شدند و یک نفر نیز به دلیل شدت آسیب وارده فوت کرد.

وی برخورد پراید با ستون پل رودخانه را از حوادث شاخص شب گذشته دانست و بیان کرد: این حادثه که مقابل مصلی رخ داد، هشت مجروح بر جای گذاشت.

معاون مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی استان قم با تشریح این حادثه گفت: شدت این حادثه به گونه‌ای بود که برای نجات و رهاسازی مجروحان، نیروهای امدادی 125 آتش‌نشانی نیز به همکاری با نیروهای امدادی مرکز حوادث و فوریت‌های پزشکی شتافتند.

وی ادامه داد: وضعیت جسمانی این حادثه‌دیدگان به دلیل ضربه‌ای که به سرشان وارد آمده بود، بسیار وخیم بود.

فراهانی از دیگر حوادث شاخص روز گذشته را واژگونی یک دستگاه پژو در اتوبان سلفچگان به ساوه عنوان و تصریح کرد: بر اثر این حادثه پنج نفر مجروح شدند.

وی افزود: حادثه‌دیدگان با حضور پرسنل اورژانس 115 در محل حادثه و پس از انجام اقدامات اولیه درمانی برای تکمیل مراحل درمانی به مرکز درمانی نکویی منتقل شدند و یک نفر نیز در محل حادثه به صورت سرپایی درمان شد.

انتهای پیام/ب20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول