اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

با وجود مخالفت‌های مردمی صورت گرفت

موافقت رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای دیدار با موفاز

خبرگزاری فارس: یک منبع بلندپایه فلسطینی گزارش داد که رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به رغم مخالفت‌‌های ملت فلسطین، با دیدار با رئیس حزب معارض کادیمای رژیم صهیونیستی موافقت می‌کند.

موافقت رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای دیدار با موفاز

به گزارش فارس، یک منبع بلندپایه فلسطینی که خواست نامش فاش نشود به روزنامه "الرساله" گفت که "محمود عباس" به دیدار با "شائول موفاز" پایبند است بویژه پس از اینکه موفاز اخیرا چندین بار در محافل سیاسی اعلام کرد که طرح صلح جدیدی برای کمک به ازسرگیری روند سازش بین دو طرف فلسطینی و اسرائیلی در اختیار دارد.

به گفته این منبع از دیدگاه عباس هیچ گزینه‌ای غیر از مذاکرات با اسرائیل وجود ندارد بویژه اینکه آمریکا و مجامع بین‌المللی از ماه‌ها قبل تشکیلات خودگردان را برای بازگشت به مذاکرات به خصوص از طریق تهدید به قطع کمک‌های مالی و توقف تحویل درآمدهای مالیاتی به این تشکیلات تحت فشار قرار داده‌اند.

بنابر این گزارش عباس تا به این لحظه زمانی را برای مراجعه به مجمع عمومی سازمان ملل تعیین نکرده و راه را برای دیدار با مسئولان اسرائیلی از جمله موفاز و "بنیامین نتانیاهو" نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی باز گذاشته است تا به ازسرگیری مذاکرات سازش پیش از مراجعه به سازمان ملل کمک شود و این در حالی است که زمان مراجعه به سازمان ملل در نشست آینده عربی در قاهره تعیین خواهد شد.

این منبع فلسطینی همچنین اشاره کرد که عباس از خطر طرح خود برای مراجعه به سازمان ملل به منظور دستیابی به عضویت ناقض فلسطین آگاه است و برخی کشورهای عربی نیز درباره نتایج آن هشدار داده‌اند.

وی افزود که نقش اعراب در قبال مراجعه به سازمان ملل منفی است و آنها هیچ اعمال فشاری علیه کشورهای بزرگ درباره موافقت با طرح کشور فلسطین نمی‌کنند و تنها به تائید اکتفا می‌کنند.

این در حالی است که موفاز چند روز پیش در تماس تلفنی با عباس عید سعید فطر را به وی تبریک گفت.

جنبش حماس دیروز در واکنش به این قضیه اعلام کرد که هر مذاکره‌ای بین تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی محکوم به شکست است و چه بسا در این مرحله شکست آن سخت‌تر باشد زیرا رژیم صهیونیستی واقعیت‌های جدیدی را بوجود آورده است که از طریق مذاکره قابل حل نیست.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول