اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

نائب رئیس حزب مصر القومی در گفت‌وگو با فارس خواستار شد:

حمایت از تمام اشکال مقاومت در برابر تجاوزات اسرائیل

خبرگزاری فارس: نائب رئیس حزب مصر القومی بر حمایت از تمامی اشکال مقاومت برای مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی تاکید کرد و گفت: مقاومت راه حل برتر است و این راه حل، مشروع و قانونی است.

حمایت از تمام اشکال مقاومت در برابر تجاوزات اسرائیل

شیخ "احمد السید عبدالعال"، عضو پارلمان منحل مصر و عضو کمیته حقوق بشر و نائب رئیس حزب "مصر القومی" مصر در گفت وگو با خبرنگار فارس در قاهره اقدام بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران "امام خمینی قدس سره الشریف" در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس را شایسته و ستودنی خواند.

نائب رئیس حزب مصر القومی مقاومت را بهترین گزینه فلسطینیان برای مقابله با اشغالگران صهیونیستی خواند و گفت: چیزی که به زور چپاول شده باشد تنها با زور بازپس گرفته می شود.

  **** متن کامل گفت وگو در زیر آمده است**** فارس:امام خمینی (ره) آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهانی قدس نامیده است؛ به نظر شما هدف از این کار چه بوده و چه تاثیری بر قضیه فلسطین و مبدل شدن آن به موضوعی محوری و اساسی در جهان اسلام داشته است؟

شیخ عبدالعال: امروز روز قدس برای همه امت اسلامی است امروز روز وحدت امت اسلامی در یک قضیه مشترک و آن قضیه فلسطین است و اگر همه امت اسلامی با یکدیگر متحد شوند قضیه فلسطین به یاری پروردگار به سود ملت فلسطین به پایان خواهد رسید به همین جهت من از بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در نامیدن این جمعه به نام روز جهانی قدس قدردانی می کنم و امیدواریم که امت اسلامی آگاه باشند و برای مقابله با رژیم اشغالگر صهیونیستی با یکدیگر متحد شوند.

فارس: نظر شما درباره مواضع گروه های فلسطینی در قبال روز جهانی قدس چیست؟

شیخ عبدالعال:امام خمینی همه ما امت اسلامی را به یک مشت گره کرده بر صورت رژیم اشغالگر صهیونیستی تبدیل کرد و حل قضیه فلسطین را به موضوع اصلی و اولویت همه کشورهای اسلامی و عربی مبدل کرد.

گروه های فلسطینی نیز طبیعی است که همه اهتمام  آنها به قضیه فلسطین است اما ما خواستار اتحاد بیشتر مسلمانان برای مقابله با  اسرائیل دشمن واحد همه امت اسلامی هستیم.

فارس:آیا مذاکرات سازش بین رژیم صهیونیستی و تشکیلات خودگردان تاکنون فایده ای داشته و توانسته است که حقوق ملت فلسطین را بازگرداند؟

شیخ عبدالعال: همه مذاکرات با صهیونیست ها تاکنون بی نتیجه بوده است چرا که رژیم صهیونیستی به عهد و پیمان خود وفادار نیست و این سوال مطرح است که تشکیلات خودگردان چگونه می تواند با آنها مذاکره کند.

ما معتقدیم چیزی که به زور گرفته شده است تنها با زور بازپس گرفته می شود و سرزمین های فلسطینی تنها با سرکوب دشمن صهیونیستی چپاولگر بازپس گرفته می شود.

فارس: آیا مقاومت تنها راه حل قضیه فلسطین است؟

شیخ عبدالعال: به اطمینان باید گفت مقاومت راه حل برتر است و این راه حل، مشروع و قانونی است چون قانون بین الملل به ملت هایی که تحت سلطه اشغالگران هستند حق مقاومت را داده است و ما امت اسلامی نیز باید از همه اشکال مقاومت در برابر اسرائیل حمایت کنیم چرا که ما حامی قانون بین المللی هستیم.

از "محمد مرسی"، رئیس جمهور مصر نیز به دلیل بازگشایی گذرگاه رفح در مرز مصر با نوار غزه قدردانی می کنیم و همچنین از اقدام وی در برکناری ژنرال های مبارک که دوره آنها به پایان رسیده بود استقبال می کنیم.

ما امت اسلامی بر اساس قوانین بین المللی باید پشتیبان مقاومت فلسطین باشیم نه اینکه از سیاست های آمریکا و اسرائیل پیروی کنیم که همه توطئه هایشان برای نابود کردن قضیه فلسطین ناکام است.

فارس: نظر شما درباره موضوع اختلافات داخلی رژیم صهیونیستی چیست به ویژه که اخیرا شاهد اعتراضات صهیونیست ها و چند مورد خودسوزی بوده ایم؟

شیخ عبدالعال: هرچقدر قدرت کشورهای عربی و مسلمان بیشتر شود و هر چقدر بیشتر به یکدیگر نزدیک می شوند اختلافات داخل اسرائیل شدیدتر می شود صهیونیست ها در رژیم مبارک تا حد زیادی موفق بودند اما اکنون با اقدام محمد مرسی برای برقراری روابط بهتر با گروه های فلسطینی و همچنین کشورهای اسلامی و عربی اوضاع برای اسرائیل بدتر شده است چرا که رژیم صهیونیستی در خاورمیانه محصور به کشورهای عربی و اسلامی است و اگر مسلمانان با یکدیگر متحد بشوند این رژیم را برای همیشه نابود می کنند آمریکا هم تنها به دنبال منافع خود است پس اگر منافع خود را در بهبود روابط با کشورهای عربی و مسلمان و نه صهیونیست ها ببیند دست از حمایت صهیونیست ها برخواهد داشت.

فارس: انقلاب های منطقه همگی موجب نگرانی اسرائیل شده است و همان گونه که مقامات صهیونیست می گویند باید خود را برای جنگ در چندین جبهه آماده کنند نظر شما در این باره چیست؟

شیخ عبدالعال: هر چقدر کشورهای اسلامی بیشتر با یکدیگر متحد شوند اسرائیل خود را در بن بست بزرگ تری می بیند برای مثال برکناری ژنرال طنطاوی و دوستانش موجب نگرانی بزرگی برای اسرائیل شده است این برکناری ها در مصر برای اسرائیل از برنامه هسته ای ایران نگران کننده تر است.

بهبود روابط ملت های انقلابی با دیگر کشورهای اسلامی نیز خود کار را برای اسرائیل مشکل ساز کرده است و به اطمینان باید گفت حضور محمد مرسی در اجلاس سران عضو کشورهای عدم تعهد در تهران شوک بزرگ دیگری برای رژیم صهیونیستی خواهد بود و مطمئنم که رئیس جمهور مصر در اجلاس تهران حاضر خواهد شد و ضربه کشنده ای به دشمن صهیونیستی خواهد زد چرا که اتحاد ایران و مصر متحد شدن بیشتر کشورهای عربی با ایران را به همراه خواهد آورد و این امر برای اسرائیل تهدید بزرگی است.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول