اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس منابع طبیعی شهرستان کهگیلویه خبر داد

انجام 600 هکتار بذرپاشی در عرصه‌های طبیعی شهرستان کهگیلویه

خبرگزاری فارس: رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کهگیلویه گفت: بیش از شش تن بذر با اعتباری افزون بر 30 میلیون تومان خریداری شده که در 600 هکتار از مراتع و کوه‌های مرتفع شهرستان کهگیلویه پاشیده خواهند شد.

انجام 600 هکتار بذرپاشی در عرصه‌های طبیعی شهرستان کهگیلویه

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، مظفر شیردل ظهر امروز در حاشیه بازدید از عرصه‌های طبیعی و مراتع کوه سیاه شهرستان کهگیلویه اظهار داشت: شهرستان کهگیلویه به جهت داشتن آب و هوا و اقلیمی چهار فصل دارای ظرفیت‌های عظیم و متنوعی از لحاظ عرصه‌های طبیعی و پوشش گیاهی است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کهگیلویه اضافه کرد: متأسفانه با وجود کارهای حفاظتی خوبی که در زمینه حفاظت و نگهداری از منابع طبیعی و مراتع در استان و شهرستان کهگیلویه انجام می‌گیرد باز شاهدیم که بسیاری از پوشش‌های گیاهی در سطح استان مورد هجوم واقع می‌شوند و به علت برداشت بیش از حد در آستانه انقراض قرار گرفته‌اند.

این مسئول منابع طبیعی شهرستان کهگیلویه بیان کرد: یکی دیگر از تهدیدات بزرگ برای مراتع و پوشش گیاهی آن چرای بی‌رویه دام‌ها بوده که امیدواریم با صنعتی شدن دامداری در استان ما این معضل نیز کمرنگ‌تر شود.

شیردل با بیان اینکه اداره منابع طبیعی شهرستان کهگیلویه تاکنون 2 هزار هکتار جنگل دست کاشت و بذرپاشی در جنگل‌ها و مراتع انجام داده است، عنوان کرد: با توجه به فصل کاری، منابع طبیعی شهرستان کهگیلویه پروژه‌های مختلفی از جمله 600 هکتار بذرپاشی و بذرکاری را در کوه‌های سیاه و سفید، دلی‌ دل‌افروز و دلی کما در پیش خواهد داشت.

وی افزود: برای انجام عملیات بذرپاشی بیش از شش تن بذر با اعتباری بالغ بر 30 میلیون تومان خریداری شده که به زودی در مناطق مختلف و کوه‌های مرتفع شهرستان کهگیلویه کاشت خواهند شد.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان کهگیلویه تصریح کرد: امیدواریم که مردم فهیم شهرستان کهگیلویه و به خصوص  روستائیان و عشایر ما با احساس مسئولیت بیشتری نسبت به حفاظت از منابع طبیعی برخورد داشته باشند.

شیردل تصریح کرد: امیدواریم فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی و جنگل‌ها در استان زیبای ما به عنوان یک اصل و یک فرهنگ درآید و در این بین همه نهادها و مسئولان باید برای این فرهنگ‌سازی ورود پیدا کنند.

این مقام مسئول در منابع طبیعی شهرستان کهگیلویه ابراز امیدواری کرد که با حفاظت و توسعه منابع و مراتع طبیعی استان ما بتواند به قطب تولید گیاهان دارویی و گردشگری طبیعی در کشور تبدیل شود.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول