اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

تاخیر در مبادله موافقت‌نامه پذیرفتنی نیست

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: تاخیر و تعلل در مبادله موافقتنامه‌های سال جاری از سوی هیچ دستگاه و مدیر اجرایی پذیرفتنی نیست.

تاخیر در مبادله موافقت‌نامه پذیرفتنی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی مدیران اجرایی استان اردبیل ضرورت تسریع در مبادله موافقت‌نامه‌های سال 91 را متذکر شد و اظهار داشت:‌ در حالی که دو ماه از فصل کاری باقی مانده است و بارش‌های زودهنگام نیز آغاز شده مسئولان باید در مبادله موافقت‌نامه سرعت عمل داشته و به موقع در این زمینه اقدام لازم را انجام دهند.

وی افزود: ما در چهار مقطع از مدیران استانی خواستیم تا با حضور در جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌‌ها در نحوه توزیع اعتبارات دخیل بوده و از پروژه‌های خود دفاع کنند که هیچگونه قصور و کوتاهی در این زمینه بخشیدنی نیست.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها اولویت توزیع اعتبارات خودشان را می‌توانند در فرصت کوتاهی که هفته آینده ایجاد می‌کنیم تعیین کرده و نسبت به جابجایی اعتبار اقدام کنند اما اولویت اساسی تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، پروژه‌های سفر هیئت دولت به استان و مهر ماندگار با درصد پیشرفت از بالا به پایین است.

 

پرهیز از کلنگ‌زنی‌های نافرجام

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل در ادامه همچنین پرهیز از کلنگ‌زنی‌های نافرجام را خاطرنشان کرد و گفت:‌ برای پروژه‌های جدید مبادله موافقت‌نامه انجام نمی‌شود چرا که در این مقطع کلنگ‌زنی بی‌معناست و علاقه‌ای به حضور در مراسم کلنگ‌زنی نداریم.

صابری بیان داشت: دولت اهتمام خود را به کار بسته تا سال آینده تمامی پروژه‌های نیمه تمام را تحویل دهد تا ارثی برای دولت بعدی بر جای نگذارد.

وی اضافه کرد: ما 30 درصد تخصیص اعتبار را برای دستگاه‌هایی انجام می‌دهیم که اقدام به مبادله موافقت‌نامه کرده و اگر مدیری در این کار قصور و کوتاهی کند عواقب و پیامد تخصیص نیافتن اعتبارش را باید عهده‌دار شود.

 

پرداخت مطالبات شهرداری‌ها را در اولویت قرار دهیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس شورای اداری استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به مدیران اجرایی گفت: مدیران اجرایی پرداخت دیون به ویژه پیمانکاران و شهرداری‌ها را در اولویت قرار دهند چرا که اگر دیون پرداخت نشود نوعی بی‌اعتمادی و ظلم و سهل‌انگاری در حق پیمانکاران پروژه‌های اجرایی به وجود می‌آید.

صابری یادآور شد؛ از سهم اعتبارات دستگاه‌های اجرایی باید مطالبات شهرداری‌ها نیز پرداخت شود چرا که شهرداری‌ها نهاد مردمی و خودگردان هستند و ما اگر انتظار ارائه خدمات رایگان را داریم باید بدهی شهرداری‌ها را به موقع پرداخت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: کمیته‌ای متشکل از معاونت عمرانی و مدیران دستگاه‌های اجرایی شکل گرفته تا میزان بدهی دستگاه‌ها به 24 شهرداری استان را بر‌آورد کرده و به سرعت نسبت به پرداخت آن اقدام شود.

استاندار اردبیل گفت: پرداخت مطالبات شهرداری‌ها باید اولویت یک دستگاه‌های اجرایی باشد و شهرداری‌ها نیز متقابلا بدهی خود را به دستگاه‌های خدمات‌رسان و همچنین پیمانکاران باید به سرعت پرداخت کنند.

صابری ابراز داشت:‌ شهرداری را در استان سراغ داریم که به اندازه چهار سال وصول در‌آمد خود به پیمانکاران بدهکار است در حالی که ضرورت دارد با خوش‌حسابی زمینه اعتماد و تقویت روابط شهرداری با پیمانکاران تقویت شود.

 

صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری فراموش نشود

صابری بیان داشت: ما امسال دنبال کار بیشتر با هزینه کمتر هستیم چرا که معتقدیم با مدیریت منابع و پول می‌توان در کنار صرفه‌جویی کار ارزان و با کیفیتی را به انجام رساند.

وی در خصوص توزیع اعتبارات هزینه‌ای نیز اذعان داشت: پرداخت حقوق و مزایا در اولویت اول است و در اولویت ثانی پرداخت سایر هزینه‌ها اعم از آب، برق، گاز، هزینه سوخت، عیدی و پاداش کارکنان، پاداش پایان سال کارکنان، بیمه تکمیلی و هزینه درمان تمام عیار جانبازان و آزادگان قرار دارد و در اولویت آخر اضافه کار و رفاهی پیش‌بینی شده است.

استاندار اردبیل ادامه داد:‌ اگر دستگاهی اعتبار اضافی نداشت باید در ساعات اداری بدون اضافه کار کارکنان به انجام وظیفه و خدمت بپردازد و در هزینه‌های آب، برق و گاز نیز صرفه‌جویی داشته باشیم.

صابری در پایان سخنان خود اظهار داشت: ما اعتبارات هزینه‌ای را با مشارکت خود دستگاه‌ها و بر اساس آمار و اطلاعات خود آنها جمع‌بندی کرده و تصمیم‌گیری کردیم و به نظر می‌رسد هیچ اجحافی در حق دستگاه اجرایی صورت نگرفته است که اگر ابهامی باشد ما آمادگی داریم به سرعت آن را برطرف کنیم.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول