اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

دستگاه‌ها در مبادله موافقت‌نامه‌ها تعجیل کنند

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: در حالی که حدود یک ماه از ابلاغ و توزیع اعتبارات سال 91 می‌گذرد هنوز برخی از دستگاه‌ها اقدام به مبادله موافقت‌نامه نکرده‌اند که شایسته است در این زمینه تعجیل کنند.

دستگاه‌ها در مبادله موافقت‌نامه‌ها تعجیل کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل اظهار داشت: با ابلاغ اعتبارات طرح‌های ملی استانی شده از دستگاه‌های اجرایی نظیر جهاد، امور آب و آب و فاضلاب شهری انتظار داریم هر چه سریع‌تر با مبادله موافقت‌نامه از این محل اعتبار پیش‌بینی شده خود را جذب کند.

وی خاطرنشان کرد:‌ در کنار جذب این اعتبارات در فرصت باقیمانده از فصل کاری شایسته است سایر دستگاه‌ها نیز که هنوز برای مبادله موافقت‌نامه اقدام نکرده‌اند تحرکی از خود نشان داده و در فرصت باقیمانده به این کار همت کنند.

استاندار اردبیل با انتقاد از برخی دستگا‌ه‌ها که خواب‌آلوده در دقیقه 90 درخواست اعتبار می‌کنند، یادآور شد: تضمینی وجود ندارد که زمستان امسال دیر آغاز شود تا دستگاه اجرایی ما بتواند به موقع جذب اعتبار کرده و پروژه عمرانی اجرا کند.

صابری با تعیین ضر‌ب‌العجل برای جذب اعتبارات و مبادله موافقت‌نامه‌ها گفت‌: هر دستگاهی تا پایان مرداد ماه اقدام به مبادله موافقت‌نامه نکند اعتبارش حذف شده و ریالی اعتبار عمرانی و اجرایی به او اختصاص نمی‌دهیم.

این مسئول تاکید کرد: امروز 19 مرداد ماه برخی دستگاه‌ها هنوز دنبال اصلاحیه هشتم موافقت‌نامه خود هستند در حالی که اگر مجلس و دولت فرصت جذب اعتبارات سال 90 را تا آخر شهریورماه اعلام نمی‌کرد معلوم نبود این دستگاه‌ها چگونه می‌توانستند اعتبار باقیمانده خود را جذب کنند.

رئیس شورای اداری استان با اعلام اینکه 11 دستگاه بیش از یک میلیارد تومان مانده حساب دارند، افزود: این در حالی است که برخی از دستگاه‌ها تلاش می‌کنند پیمانکاران و کارگرانی که در اجرای پروژه‌ها مناسب و مطلوب عمل کرده‌اند اذیت کرده و صورت حساب آنها را بعد از نظر کارشناسی پرداخت نکنند.

صابری بیان داشت: این چه مرضی است که برخی دستگاه‌ها به آن مبتلا شده‌اند در حالی که پول در حسابشان است انتظار دارند پیمانکار دم در اداره آنها به التماس نشسته و یا اسباب نارضایتی کارگران و مجریان طرح‌های عمرانی و اجرایی را فراهم آورند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی به تمام دستگاه‌های اجرایی توصیه کرد در کمتر از 48 ساعت بدهی پیمانکاران به ویژه از محل اعتبارات سال 90 را تسویه حساب کرده و بیشتر از این مایه شرمساری و شرمندگی نشوند.

استاندار اردبیل تصریح کرد:‌ پرداخت صورت وضعیت پیمانکاران با بررسی کارشناسی چند ساعته کار شاق و بسیار پیچیده‌ای نیست در حالی که دستگاهی در این استان وجود دارد که از دو ماه تا 19 ماه به دلایل نامعلوم صورت وضعیت پیمانکاران را نگه داشته‌اند و حاضر به پرداخت حق و حقوق آنها نیستند.

صابری ادامه داد:‌ شاگرد اول 11 دستگاهی که پول در حسابش است اما از هزینه‌کرد آن عاجز می‌باشد جهاد کشاورزی است که بالغ بر 16 میلیارد تومان در آخرین بررسی در حساب بانکی خود پول وجود دارد در حالی که معاونان و مدیران میانی آن با ادعای کمبود اعتبار استعفا می‌دهند.

این مسئول گفت: در حالی که حدود دو هفته از این استعفا گذشته و رقم مورد اشاره نیز در حساب این دستگاه است اما هیچ اتفاقی در تسویه حساب پیمانکاران و یا جذب این اعتبار صورت نگرفته است.

استاندار اردبیل تاکید کرد:‌ مسکن و شهر‌سازی با 3 میلیارد تومان مانده، ورزش و جوانان با 11 میلیارد تومان مانده و آب و فاضلاب شهری با 13 میلیارد تومان مانده حساب در ردیف‌های بعدی قرار دارند که هنوز به جذب اعتبارات مانده حساب خود اقدام نکرده‌اند.

صابری امور آب،‌ نوسازی‌ و راه و ترابری را نیز از دیگر دستگاه‌هایی اعلام کرد که در این زمینه در رده‌های بعدی قرار دارند.

* راه و شهرسازی مدیریت‌های زیر‌مجموعه‌اش را کنترل کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل با اعلام اینکه عده‌ای در مجموعه مسکن و شهر‌سازی به دنبال ایجاد اختلال در روند کارها هستند، گفت:‌ بنده با مدیرکل راه و شهرسازی استان هیچ مشکلی ندارم هر چند اختلاف سلیقه یک پدیده عادی است اما بنده از روزی که حیدری به این استان آماده است جز از سر دلسوزی و حمایت کاری نکرده و اقدامی را انجام نداده‌ام اما به نظر می‌رسد عده‌ای در این مجموعه سعی می‌کنند در روند برخی کارها اختلال ایجاد کنند.

وی در پایان سخنان خود اظهار داشت:‌ زمزمه‌هایی از برخی ادارات زیر‌مجموعه راه و شهرسازی و دخالت‌های بی‌مورد در مصلی‌سازی نمین و نیر به گوش می‌رسد که سعی کرده‌اند بدون دلایل فنی و توجیه واقعی جلوی احداث مصلای نمین و توسعه مسجد جامع نیر را بگیرند که از مدیرکل راه و شهرسازی استان انتظار می‌رود در این زمینه نظارت و کنترل بیشتری را بر مجموعه‌های شهرستانی داشته و آنها را به پرهیز از دخالت در مصلی‌سازی شهرها فراخوانند.

انتهای پیام/غ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول