اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله صفایی‌بوشهری:

تقویت مساجد موجب تربیت انسان‌هایی ولایی می‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: تقویت جایگاه مساجد در جامعه، موجب ایجاد کانون‌های معنوی و تربیت انسان‌هایی ولایی خواهد شد.

تقویت مساجد موجب تربیت انسان‌هایی ولایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری پیش از ظهر امروز در آیین روز جهانی مساجد اظهار داشت: مسجد جایگاه مهم و شایسته‌ای در طول تاریخ برای مسلمانان داشته، دارد و خواهد داشت.

وی افزود: نقش ارزشمند مساجد در طول پیروزی انقلاب الامی نیز بر کسی پوشیده نیست و مردم انقلابی با حضور در مساجد مسیرهای پیروزی را هموار کردند.

امام جمعه بوشهر گفت: مسجد در زمان حکومت حضرت محمد (ص) و چه در زمان امامت ائمه همواره نقش محوری داشته و در زمان حکومت حضرت مهدی (عج) نیز نقش کانونی و محوری دارد.

صفایی‌بوشهری مسجد را کانون بصیرت سیاسی، عبادی، فرهنگی و تربیت جامعه اسلامی عنوان کرد و افزود: اگر مسجد جایگاه واقعی خود را در جامعه پیدا کند کانونی برای تربیت انسان‌هایی تأثیرگذار و مؤمن خواهد بود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی بوشهر نیز با اشاره به سالروز فاجعه به آتش کشیده شدن مسجد الاقصی توسط رژیم غاصب صهیونیستی افزود: این رژیم جعلی با این اقدام ماهیت شیطانی خویش را بیش از پیش آشکار کرد و باعث اتحاد دنیای اسلام در مقابله با این رژیم ستمگر شد.

وی اظهار داشت: پروسه آموزش در آموزه‌های اسلامی به عنوان یک امر دو طرفه تعریف شده است و مبلغین در ایام تبلیغ در منابر ضمن آموزش احکام اسلامی و مسائل روز به مردم باید مطالب آموزنده و مفید را از مردم فرا بگیرند.

حجت‌الاسلام موسوی‌نیا با اشاره به برگزاری 4 دوره آموزشی از طرف اداره کل تبلیغات اسلامی برای مبلغین، مبلغات، ائمه جماعات و مداحان ، هدایت، حمایت، نظارت و تغذیه فکری گروه‌های هدف را از رسالت‌های سازمان تبلیغات اسلامی برشمرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی بوشهر با توجه به لزوم روحانی محور بودن تمام مراسم برگزار شده در سطح مساجد به اهتمام اداره کل در رفع نیاز مساجد استان به روحانی تاکید کرد.

وی خواستار تلاش مبلغان برای فعالیت بیشتر در عرصه تحقیق و پژوهش و حضور چشمگیر در فضای سایبری از طریق راه‌اندازی وبلاگ‌های فرهنگی با محتوا و مضامین معنوی و جذاب شد.

این مقام مسئول با اشاره به بیانات رهبر عظیم‌الشأن انقلاب اسلامی در بحث اقتصاد مقاومتی بر ضرورت تلاش مبلغان در ایجاد فرهنگ اقتصاد مقاومتی و تبیین منویات مقام عظمای ولایت در این زمینه در بین آحاد جامعه تاکید کرد.

موسوی‌نیا اضافه کرد: با توجه به شرایط حساس دنیای کنونی و تقابل تمام عیار حق و باطل در عرصه‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و حتی نظامی مانند تحولاتی که امروز در سوریه می‌گذرد، برنامه‌ریزی مبلغین در عرصه روشنگری در بحث بیداری اسلامی و ضرورت پرداختن ریشه‌ای به این مقوله به عنوان یکی از طرح‌های برجسته ارائه شده از سوی رهبر معظم انقلاب بیش از هر زمان دیگری ضروری به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/خ20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول