اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی قم:

شبکه اینترانت در مساجد قم راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی قم از آغاز فاز اول اجرای طرح شبکه اینترانت در برخی از مساجد این استان ظرف یک ماه آینده خبر داد.

شبکه اینترانت در مساجد قم راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری ضمن گرامیداشت سی و یکم مرداد ماه روز جهانی مساجد با بیان اینکه مسجد از دیرباز در ساختار جامعه و تمدن اسلامی یک جایگاه محوری داشته است اظهار کرد: در حقیقت مسجد مرکز تربیت نیروهای مورد نیاز جامعه اسلامی است و از صدر اسلام تا زمان کنونی، تمام نیروهای ارزشی که از حیث ایمان و نشر معارف قرآن، مؤثر و مفید بوده‌اند از کسانی به شمار می‌روند که در این پایگاه مقدس تربیت و رشد یافته‌اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم همچنین افزود: ارتباط این نیروها با امام جماعت مسجد به عنوان راهنمای متخصص امور دینی موجب شده که آن‌ها تا پایان در این صراط مستقیم بمانند و به توفیقات بسیاری نیز دست پیدا کنند.

وی خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی از همین پایگاه مقدس شکل گرفته و امواج نورانی آن همه جامعه را در برگرفت.

اسکندری همچنین با اشاره به لزوم آسیب‌شناسی مباحث مربوط به مسجد به ویژه در حوزه امور تربیتی از سوی متولیان مساجد ابراز کرد: دشمنان ما وقتی احساس می‌کنند که از مرکز قوی چون مسجد سیلی می‌خورند، بدون شک آرام نگرفته و دست به برنامه‌ریزی‌های خاص خود می‌زنند تا این جایگاه بسیار مهم را در جامعه اسلامی تضعیف کنند.

وی گفت: جدای از دشمنان خارجی بر حسب روایات، یکی از دشمنان جدی مسجد خود شیطان است؛ گاهی در حوزه مسجد شاهد یک سری غفلت‌ها و بی‌توجهی‌ها در امر برنامه‌ریزی هستیم که این‌ها موجب به وجود آمدن آسیب‌هایی می‌شود که در نهایت منجر به تضعیف جایگاه مساجد می‌شود.

مشاور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور در ادامه با بیان اینکه باید اثرگذاری و میزان پرداختن رسانه‌های جمعی به مقوله مساجد مورد تجزیه و تحلیل و ارزیابی دقیق قرار گیرد افزود: با توجه به اینکه رسانه‌ها در ایجاد موج ارزش‌ها، اثرگذاری بالایی دارند، می‌توانند در تقویت پایگاه مساجد و تشویق و ترغیب نسل جوان به حضور در این اماکن مقدس، نقش بسیار مهمی را ایفا کنند.

وی بیان داشت: همچنین مجموعه دستگاه‌های فرهنگی و متولی نیز باید در امر برنامه‌ریزی خود به ظرافت‌ها توجهی ویژه داشته باشند که از جمله این مسایل لزوم هماهنگی و برنامه‌ریزی منسجم است.

اسکندری تصریح کرد: متاسفانه گاهی جزیره‌ای عمل کردن در مورد این پایگاه قوی و عمومی، باعث بروز آسیب‌هایی می‌شود که نباید از آن‌ها غافل شد.

وی اظهار کرد: به دلیل توسعه فزاینده دستگاه‌های پیشرفته اطلاعاتی و رسانه‌ای، این مجموعه‌ها به نوعی با پایگاه مهم مسجد رقابت دارند که از آن نمونه می‌توان به فعالیت شبکه‌های ماهواره‌ای، تلویزیونی، سایت‌های اینترنتی حتی در جنبه‌های مثبت اشاره کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم همچنین با تاکید بر لزوم به روز کردن مساجد به منظور جذب افراد گفت: مسجد باید بتواند قدرت مقابله با رسانه‌های نوظهور را داشته باشد و در عرصه‌های فرهنگی و تبلیغی این اثرگذاری خود را اعمال کنند.

وی یادآور شد: اگر در برخی مساجد نسل جوان حضور کمرنگی دارد، باید این ضعف آسیب‌شناسی شود و لازم است که دست‌اندرکاران مساجد در این گونه امور همفکری کنند و در سیاست‌گذاری‌ها و برنامه‌ریزی‌ها به دنبال راهکار باشند.

اسکندری خاطر نشان کرد: حتی برخی از پدیده‌های نوظهور رسانه‌ای را می‌توان در مساجد راه‌اندازی و استفاده کرد که در همین راستا در مساجد استان قم شبکه اینترانت را طراحی کرده‌ایم که تا یک ماه دیگر راه‌اندازی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در فاز اول این طرح حدود 40 مسجد مهم استان قم به صورت آزمایشی زیر پوشش طرح قرار می‌گیرند گفت: در فاز‌های بعدی به تدریج سایر مساجد استان قم دارای شبکه اینترانت می‌شوند.

مشاور رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه باید پایگاه سنتی مسجد را با ابزار مدرن تقویت کنیم افزود: باید فضای مجازی را سالم‌سازی کنیم و این طرح نیز در همین راستا اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ب10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول