اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار بهمئی:

عملکرد منابع طبیعی بهمئی کارشناسی‌شده است

خبرگزاری فارس: فرماندار بهمئی با قدردانی از فعالیت‌های گسترده نهال‌کاری منابع طبیعی این شهرستان گفت: عملکرد منابع طبیعی بهمئی کارشناسی‌شده و آینده‌نگر است.

عملکرد منابع طبیعی بهمئی کارشناسی‌شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بهمئی، سید محمدظاهر سیاوش پیش از ظهر امروز در بازدید از پروژه‌های منابع طبیعی شهرستان بهمئی اظهار داشت: عملکرد منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان بهمئی قابل تحسین و ستودنی است.

وی گفت: عملکرد این اداره یک نوع آینده‌نگری است که مردم به اهمیت آن در گذشته زمان پی خواهند برد و این کارها کارشناسی شده و بسیار مفید و ارزنده است.

فرماندار شهرستان بهمئی از افتتاح سد (بند) سنگی ملاتی "گودبن" حوزه گچ‌بلند این شهرستان تا پایان شهریور ماه خبر داد و گفت: این دومین سدی است که در این حوزه احداث می‌شود و طول آن 20 متر و ارتفاع متوسط آن پنج متر و با اعتبار 152 میلیون تومان احداث شده است.

سیاوش به اهداف ساخت این سد اشاره و بیان کرد: کنترل سیل و رسوبات، کنترل فرسایش زمین و خاک در پایین دست، کاهش چشمگیر خطرات ناشی از سیل در اراضی و روستای گچ‌بلند و مهم‌تر از همه تغذیه سفره آب‌های زیرزمینی از مهم‌ترین اهداف ساخت این سد است.

این مقام مسئول احداث کمربند حفاظتی را بسیار مفید خواند و گفت: با احداث این کمربند حفاظتی مرز بین زمین‌های کشاورزی و منابع ملی و تکلیف مردم و سردرگمی و شبهات آنان پیرامون زمین‌ها و حدود آنها مشخص می‌شود و از این پس هیچکس چشم طمعی به اراضی ملی نمی‌دوزد.

سیاوش عنوان کرد: حدود 3 هزار و 600 متر و با اعتبار 15 میلیون تومان و از طریق پیمانکار کمربند حفاظتی بین سید صفی تا گدار تختی (مسیر دو قلعه) در شهرستان بهمئی کار شده است.

مسئول ارشد اجرایی در بهمئی طرح نهال‌کاری منابع طبیعی را در این شهرستان کاری پایدار و با اهمیت و آینده‌دار دانست و گفت: با توجه به آب و هوای گرم و خشک این شهرستان و وجود گرد و غبار با توجه به نزدیکی به کشور عراق و آلاینده‌های زیاد حاصل از چاه‌های نفت و گاز، این نوع نهال‌کاری در نوع خود با اهمیت است.

وی از کاشت حدود 15 هزار نهال در 10 هکتار و با اعتبار 10 میلیون تومانی در شهرستان بهمئی خبر داد و بیان کرد: این نهال‌کاری در منطقه دو قلعه و حوزه سیاه‌شیر بوده که منطقه دو قلعه با توجه به استعداد تفرج‌گاهی و گردشگری آن در اولویت نهال‌کاری قرار گرفت.

انتهای پیام/آ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول